internet valt vaak weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

heybiertje

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
wij hebben thuis een netwerk en gebruiken een modem router de abrt03 van e-tech. er zijn 3 computers aangesloten op de router. 1 van die computers is de computer waar de router opaangesloten en die heeft nooit dat de verbinding zo maar word verbroken. de 2 andere computers daarentegen hebben juist heel vaak dat de verbinding verbroken word.

weet iemand hoe ik dat kan oplossen??

Geplaatst door heybiertje
...er zijn 3 computers aangesloten op de router. 1 van die computers is de computer waar de router opaangesloten...
Leg dit eerst eens uit. Als ik het goed begrijp is er dus slechts 1 computer rechtstreeks aangesloten op je router.

Vervolgens: zijn de netwerkkabels wel goed? Want zoals ik begrijp uit dit bericht, is er niets aan de hand met de router.

TIP: Misschien een schetsje in paint en erbij voegen?

dit is de bijlage kon um niet toevoegen want het was geen jpeg bestandje :o

Bijlagen

• netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    28,1 KB · Weergaven: 43
Heb je de router wel na het modem staan en dan pas de pc's?

Ik heb even in de tekening gekeken, en ik wil graag weten wat PS2 is? Een PlayStation?

De twee PC's die aan de router hangen hebben dus wel last van een slechte verbinding, die aan de switch hangt niet?

de router is ook meteen een modem en de ps2 is een playstation. maar die aan de switch zit heeft er ook last van. maar de 1e pc die aan de router zit die heeft er geen last van.

Laatst bewerkt:
Dus ALLEEN de EERSTE pc aan de router heeft er geen last van, en de rest wel?

Dat geeft dan voorzover ik dat kan overzien 2 mogelijkheden: of er is iets mis met de configuratie van je netwerk, of er is iets mis met je router.

heybiertje,

Vertel eens wat meer over je netwerk (als je dat weet). Bijvoorbeeld:
  • Gebruik je DHCP?
  • Werkt je netwerk verder wel (afgezien van internet)?
  • Zo nee, wat werkt er dan niet?
  • Zo ja, heb je de instellingen van je firewalls al nagekeken?
  • Alles wat je verder kan vertellen!

DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) zorgt ervoor dat je automatisch een IP-adres krijgt.
Als je handmatig je IP-adres hebt ingesteld, gebruik je geen DHCP.

Dit is echter niet meer belangrijk omdat je netwerk verder wel goed werkt.

:confused: Ben ik vergeten te vragen of je een foutmelding krijgt.

nope ik krijg geen foutmelding behalve op msn dat de verbinding is verbroken en dat ie over een halve minuut weer gaat verbinden

Dit geldt alleen voor MSN? Of gebeurt het bij gewoon internetten ook? MSN is namelijk weleens buggy, waardoor de verbinding weleens uitvalt. Daar weet ik niets op. Als het met bij gewoon internetten ook gebeurt, ligt het misschien aan je moden (om de zoveel tijd reconnecten), maar dat is dan wel vreemd.

En zoals M@rio ook al zei: Je router moet aan je modem, en aan je router alle pc's.

dat weet ik niet want wij hebben een modem router maar de verbinding valt de laatste tijd niet vaak meer weg met gewoon internetten maar wel vaak met online gamen

Het is dus een modem/routercombinatie (2-in-1)?

Tijdens het online gamen krijg je dan een foutmelding of een ander bericht? Zo ja, dan wil ik die graag weten, ook al is het in jouw ogen misschien nutteloos. Ieder brokje informatie kan namelijk helpen het op te lossen.

yup het is 2 in 1 maar met online gamen krijg ik vaak connection interrupted of server disconnected

Wat voor internet heb je en wat zijn de snelheden (up en down)

ik heb adsl van hetnet maar ik weet alleen mun down snelheid die ligt rond de 160 kb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan