internet valt vaak weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Ik heb een draadloosnetwerk.Nooit geen problemen gehad met XP laptop. Maar sinds ik een laptop heb met Vista valt steeds mijn netwerkverbinding weg. (ook met de laptops van mijn dochters ook Vista). De laptop met de Xp nog steeds perfect.
Ik ben aan het internetten kan heel lang duren of zelfs een dag overslaan, maar dan ineens valt mijn internet weg. Dan zie ik dat ik opeens alleen locaal internet heb en even later bij het herstellen kan er geen netwerk meer gevonden worden.
Als ik mijn laptop opnieuw opstart is alles weer in orde, heel vervelend.
Hoe kan dit, mijn draadloze verbinding staat dan ook ineens uitgeschakeld wil ik deze inschakelen lukt het gewoon niet.
En ik zit heel dicht bij de router dus dat kan het nooit wezen.
Wie kan mij helpen????

groetjes

Zeker bij Vista kan het nut hebben om je drivers te updaten.

Ik heb er een tijd geen last van gehad, maar nu valt hij weer weg. Krijg eerst geen internet meer maar wel netverbinding. Een geel gevarendriehoekje op mijn beelschermpje in de taakbalk. Als ik probleemoplossen doe, krijg ik de opties die allemaal goed staan ingesteld. En herstellen kan niet stekkers eruit trekken helpt niet enz.. Alleen als ik mijn laptop op nieuw opstart gaat het weer goed. Zeervervelend.
Drivers zijn ook geupdate nu, wat kan ik nog meer doen???????

Probeer dit eens :

1. Open the Network Connections folder.
2. Right-click on the icon for the wireless connection and select "Properties".
3. Click on the "Authentication" tab.
4. Uncheck the "Enable IEEE 802.1x authentication for this network" checkbox.
5. Click "OK" on all dialogs that are open to save the settings.
6. Test and verify that the connection holds.

groeten,

webster18

Ik denk dat dit voor een andere windows bestemd is ik heb Vista, maar als ik de eigenschappen van de draadloze verbinding opent. Krijg niet in beeld wat punt 3 aan geeft, dus kan ook niet verder. Misschien snap ik het Engels niet goed (ben slecht in Engels), bij mijn staat alles in het Nederlands.
Maar wil toch bedanken voor het antwoord, hoop dat je mij nu ook nog verder wil helpen.

groetjes

Juist, dit was voor XP. Sorry.

Wat mij al eens overkomen is (en toevallig ook met een Vista laptop) , is het wegvallen van de internet verbinding na 5 seconden connectie.
Er werd dan aangegeven dat de verbinding met de router was verbroken. Laptop herstelde automatisch de connectie om dan na 30seconden weer te verbreken.

Heb dit opgelost door volgende settings in de (Linksys) router te wijzigen :

Wireless kanaal - 11
Onder Advanced wireless settings....
Beacon Interval - 75
Fragmentation & RTS threshold - 2306

Het is mogelijk dat je wat moet experimenteren met het beacon interval tot je een stabiele setting hebt gevonden.

groeten,

Webster18

Al hieboven heb ik geprobeert, maar heb er nog steeds last van. Ben gewoon aan t interneten en hij valt dus weg. Krijg dan beperkteverbingsmogelijkheden. Dan wil ik proberen opnieuw bij het netwerk aan te melden. Maar dan kan mijn laptop er geen een draadloos netwerk vinden. Heel raar. Ik start dus weer op en ik heb gewoon weer internet, dan is er niets aan de hand.
Moet toch een oorzaak wezen.
Kan er misschien iemand mij helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan