internet valt vaak weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper199739

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Hallo,
ik heb sinds een tijdje een nieuwe pc en deze wou ik graag op het internet aansluiten,
dit lukt maar de verbinding valt er vaak weg. Ik heb een davolink dv-201amr modem.
Op mijn oude pc die draait op windows xp doet zicht dit probleem ook voor.
Mijn nieuw pc maakt gebruik van een linksys
wusb600n als netwerk adapter. Heeft iemand een idee waar dit probleem aan zou kunnen
liggen? Zou het misschien kunnen liggen aan het modem want ik krijg vaak deze melding:
http://nl.tinypic.com/r/zweoti/6

Groeten, jasper199739.

Laatst bewerkt:
Hoi

Heb je al letterlijk gedaan wat er in die melding staat: modem opnieuw opstarten en zelfs evt. resetten?

ja, dit doe ik elke keer als deze melding komt.

Laatst bewerkt:
Jasper,

Je kunt proberen de firmware van de router/modem te updaten.
Daarnaast even de drivers van de wireless kaart op je PC installeren.

Er zijn storende apparaten merk ik want, op de kabel valt het internet niet weg.

Er zijn storende apparaten merk ik want, op de kabel valt het internet niet weg.

Er zijn twee manieren om vanaf je pc internetverbinding te maken:

1. rechtstreeks een kabel op de modem van je provider
2. via een router, al of niet draadloos.

Welke van de twee bedoel je nu precies als je wel een goede verbinding hebt?
En die opmerking dat er 'storende' apparaten zouden zijn, slaat werkelijk nergens op. Je hebt dan hoogstens een minder goeie verbinding, maar dat er dan op beide computers géén verbinding zou zijn is - één van de zovele - computerfabeltjes (bijgelovig .... ?)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Gebruikte je op die vorige pc met XP ook een draadloze netwerkkaart, of mogelijk zelfs die van Linksys?

Zal ik ook maar eens "een duit in het zakje doen", ondanks dat deze melding op opgelost staat. Ik begrijp dat je W7 draait met een draadloze adapter, zou je het volgende eens willen bekijken.

- klik rechtsonder in de taakbalk met de rechtermuisknop het icoontje wat de draadloze signaalsterkte aangeeft (verticale balkjes van klein naar groot);
- kies "Netwerkcentrum openen";
- kies "Draadloze netwerken beheren";
- je ziet een netwerk waar jij (in dit geval af en toe) verbinding mee hebt, klik hier met de rechtermuisknop op;
- kies "Eigenschappen";
- op het tabblad Verbinding staan 3 keuzes, staat de middelste keuze "Verbinding met een beschikbaar voorkeurnetwerk maken" aangevinkt?

Zo ja, wil je deze eens UITvinken, en aankijken of dit het euvel verhelpt?
Zo nee, naast het gebruiken van je 'oude' draadloze adapter, helaas geen andere ingevingen.

Laatst bewerkt:
Nee, de verbinding valt dan ook weg.

Hoi,

In elk geval maakt dat duidelijk dat het niet aan de adapter ligt, noch de 'oude', noch de nieuwe.
Ook problemen met de verbinding tussen netwerkkaart (zowel oud als nieuw) en de router is niet de oorzaak, want - immers - de oude werkt wél goed op een andere computer.
Dat maakt duidelijk dat je het op de nieuwe pc/win7/netwerkkaart-driver moet zoeken.

Vraag: zit er niet al een draadloze netwerkkaart in de pc ingebouwd? Ik had laatst een klant waarbij dit de oorzaak was dat zijn usb-kaart niet goed werkte (zelfde probleem als jij). Sterker nog: hij wist niet dat er een ingebouwde draadloze netwerkkaart in zat.
Toen ik deze (zonder de usb erin) verwijderde uit apparaatbeheer en na herstart van de pc opnieuw werd gedetecteerd, werkte alles weer als een 'zonnetje' en de usb-kaart had hij niet meer nodig ....

Maar of daar nu wel of geen sprake van is:
Verwijder, terwijl de nieuwe netwerkkaart in de usb-poort zit. uit apparaatbeheer (Configuratiescherm) eens alle netwerkkaarten door erop te rechtsklikken en te kiezen voor 'Installatie ongedaan maken'.
Start de computer opnieuw maar zorg ervoor dat de usb-kaart niet aangesloten is.

Verder hebben de Linksys externe draadloze netwerkkaarten een vervelend probleem ...... de standaard door Linksys bevolen installatie vindt plaats middels een wizard, waarbij tevens de nodige 'ballast' aan software wordt geïnstalleerd.
Op de site van Linksys vind ik geen nieuwere drivers voor jou adapter (vreemd overigens ...), dus die zou op de meegeleverde cd moeten staan ....
In principe is het voldoende om alleen de driver voor de (usb-)netwerkkkaart te installeren en verder helemaal niks.
Dit doe je, door - na de handelingen zoals hierboven omschreven - de usb-kaart te plaatsen waarna mogelijk wordt gevraagd om de lokatie van de driver (zo niet, des te beter). Plaats dan de cd en laat windows hierop zoeken .... of blader naar een mogelijk map op de cd waar de drivers voor de verschillende besturingssystemen staan.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:

Wat bedoel je daar nou eigenlijk mee. Dat ik te stom ben om niet te begrijpen dat er een verschil is tussen een draadloze en een niet-draadloze netwerkkaart?
Ik meld me af voor jou topic, zoek het verder zelf maar uit.
Ehh ...... ongetwijfeld is er hier iemand die het engelengeduld heeft om jou verder te helpen. :evil:

Gezien je gebrek aan duidelijkheid (zowel voor ons als - belangrijker - voor jezelf) raad ik je aan er toch maar een monteur van je internetprovider bij te halen.
Ik denk dat jij niet zelf moet blijven prutsen, dat biedt kennelijk geen soelaas .... !!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan