Internet valt vaak weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ingmarvo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2013
Berichten
1
Hallo beste mensen,
ik ben al een paar keer op dit forum geweest voor probleempjes en tips etc, maar heb me (vreemdgenoeg) nooit aangemeld. Toch ken ik dit probleem al een jaar of twee. Ik heb al veel geprobeerd, vraag me niet wat, maar heb er nog steeds last van. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik moet wel bekennen dat mijn computer kennis zeeer beperkt is, dus als jullie iets graag duidelijk/gedetaileerd/stap-voor-stap kunnen uitleggen word het zeer op prijs gesteld.

Voor jullie gemak allereerst de belangrijke gegevens:
  • Aansluiting: Kabel
  • Besturingssysteem: Windows 7 Nederlandstalig
  • Firewall: Windows Firewall
  • Anti-virus: Microsoft Security Essentiels
  • Router: Sitecom WL340 v3.002 (volgens mij is dat de gehele routernaam)
  • Verbinding: Mijn desktop is via de kabel verbonden aan mijn sitecom router. Smartphone en laptop wireless verbonden met de sitecom router (allemaal hebben hetzelfde probleem)
  • Speedtest.net: Ping: 26ms Download: 11.88Mbps Upload: 1.36Mbps


Mijn probleem is simpelweg dat mijn internet absurd vaak wegvalt. Hierdoor is direct downloaden vrijwel onmogelijk en soms is zelfs het laden van een pagina niet te doen (krijg dan de melding dat mijn browser de pagina niet kan open oid) Soms heeft mijn verbinding een goede dag, soms een slechte. Het probleem is nu alleen dat het al 3 weken lang 'een slechte dag' is. De laatste tijd merk ik ook dat wanneer de conectie niet wegvalt de verbinding heel langzaam is. De ene keer is het echt aan het schommelen van lage snelheid naar hoog naar laag naar hoog en ga zo maar door. Bijvoorbeeld de gehele dag was mijn download snelheid 0.1Kb/s als er al verbinding werd gemaakt. Nu is mijn download snelheid 2.0Mb/s.
Ik word gewoon moe van het feit dat pagina's amper laden als ze al laden.

Ik hoop oprecht dat jullie mij kunnen helpen. Voor ALLE tips ben ik uiterst dankbaar!



Voorbeeld
Ik wilde net een speedtest doen om bij de informatie te zetten (weet niet of het nodig zou zijn), maar hier merk je bijvoorbeeld heel erg dat de connectie wegvalt.

Ik ga naar speedtest.net
Druk op Nu testen.
Verbinding valt weg.
Ik druk op F5.
Druk op Nu testen
Ping 25ms
Download gaat naar 10.??, het bolletje wat downloaden aangeeft stopt met bewegen en de snelheidmeter loopt langzaam terug.
Ik druk F5 (download was teruggelopen tot 8.?? en toen was mijn geduld op)
Nu doe de test het perfect.
 
Laatst bewerkt:
Tja, eerst even trachten uit te vinden wie het probleem mogelijk veroorzaakt: het (kabel)modem of de router... Hang de desktop met een kabel direct aan het modem... valt internet dan nog weg dan zit het probleem daar (of in de bedrading naar het modem, of de wijkkast van de kabelboer). Gaat dat als een speer, dan heb je een router probleem.
 
Laatst bewerkt:
aanvullend op het advies van ErpCity, gooi die microsoft security essentials eraf. Installeer een goeie gratis antivirus zoals Avast of AVG Free, installeer daarnaast Malware Bytes Antimalware, start je computer op in veilige modus met netwerkwmogelijkheden en laat je antivirus diep scannen. Na deze scan doe je de scan met Malware Bytes.
Als het probleem zich blijft manifesteren, kan je ook met je provider contact opnemen om te controleren dat er geen problemen zijn met de kabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan