Internet valt voor korte tijd weg icm vol bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

karuba

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje een Sitecom WL-312 router en ben klant van UPC power(binnenkort klant van Tele2).

Het werkte altijd normaal gesproken nog vrij goed( na enkele problemen in het begin), maar sinds korte tijd valt de internetverbinding gewoon weg.

Er is verder niets te zien bij netwerkverbindingen tijdens zo'n verlies van internet. Bereik is op z'n max met 5 balkjes en geen andere meldingen of iets dergelijks.

Als ik dan bijv. op Youtube zit laden filmpjes maar voor ongeveer 25-30% en staan dan stil. Ook als ik bijv. op internet een multiplayer spel zit te spelen verlies ik de internetverbinding na verloop van tijd.
Ook downloaden via utorrent gaat bizar traag.

Meestal duren ze echt heel kort, 5-10 seconden en daarna doet internet het weer.

Even terugkomend op torrents. Ik had een port geforward, dus ik kon vroeger wel gewoon downloaden. Meestal niet zo snel, maar dat kwam volgens mij omdat ik verkeerde instellingen had. Het is iig een andere vraag. :P

Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik heb mijn router tig keer van de stroom gehaald en weer erop gezet. Iets wat UPC me aanraadde. Maar het helpt dus niet, want het komt gewoon terug.
Een firmware upgrade gezocht, maar volgens mij was er geen nieuwe.

Enige wat ik ervan kan maken is dat het lijkt alsof de router plotseling grotere bestanden niet meer aan kan en dan 'overload'. Ik heb er verder niet zoveel verstand van, dus veel meer kan ik er niet over zeggen. Ik weet dus verder niet of het probleem aan de router ligt of iets anders.

Als er informatie mist om het verhaal compleet te maken, hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

heey,

ik heb precies hetzelfde met een linksys WRT54g router...
heb ff screenshot van me Grabit ding gemaakt... om het duidelijk aan te geven.
bij mij is het bereik ook 5/5

naamlooswe8.jpg

iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

ik heb al Vista Anti Lag en Optimizer gebruikt maar werkten niet...

bedankt

Ik heb geen idee hoe ik dat kan testen bij mij.

Heeft verder niemand een idee waar het aan kan liggen?

het wordt veroorzaakt doordat de draadloze router elke minuut zoekt naar andere verbindingen...
dat moet je uitzetten (gaat makkelijk bij windows xp, moeilijker bij vista...)

ik heb het op de 1 of andere manier opgelost...
het komt zowiezo door het programma Vista Anti Lag dat ik nu aan heb staan altijd...
en ik heb met driver van me internet kaart zitte *****....
dus download VAL (vista anti lag) en ga met je driver ***** als VAL alleen nog niet helpt

Hoezo doet het plotseling zo raar dan?
Vroeger had ik er nooit last van en ik heb niks veranderd aan de instellingen. =/

En het lijkt nu ook alsof het vaker gebeurt, of het valt me gewoon meer op.

Maar ik ga het ff proberen. K laat het wel weten als het beter wordt.

weet niet...

bij mij kwam het niet plotseling...
heb sinds vrijdag deze nieuwe pc en had gelijk het probleem...

Hier ff een pingtest. Zoals je ziet zijn er op sommige momenten veel hogere tijden dan normaal.

Het moment waarin er enkele time-outs achter elkaar te zien zijn is het moment dat ik helemaal geen internet heb. Dus normale pagina's kan ik helemaal niet laden dan.

Ping.jpg

En downloaden lukt nu al helemaal niet meer dus ik kan die VAL niet uitproberen.

volgens mij is dat anders...
volgens mij moet voor het VAL de ping heel erg omhoog gaan ipv een timeout...
maar ik weet er ook nie veel van

Beste karuba,

Doe die ping test nu nog eens maar dan op het adres van je router. Mocht deze ook weg vallen dan weet je of het probleem in je draadloze netwerk tussen je router en je pc zit, of dat het zich bevindt vanaf je router naar het internet.

Groeten Rick

Ok, ik had de router terug naar z'n fabrieksinstellingen gebracht. Hij deed het daarna een tijdje gewoon normaal, maar daarna ging hij weer snel dezelfde kuren vertonen.

Ik heb ff een pingtest voor de externe ipadres gemaakt.
Ping3.jpg

en dit is de pingtest voor de router zelf.
Ping4.jpg

Ik neem aan dat ik nu mag concluderen dat het probleem bij de router ligt?
Of kan het ook aan de dongle liggen? Of is dat weer onwaarschijnlijk?

En natuurlijk, weet iemand wat ik eraan kan doen om het te verhelpen? :P

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ja nu mag je aanemen dat het probleem tussen je pc en je router zit. Plaats je Accesspoint eens dichter bij je pc om na te gaan of het een probleem van het wifi bereik is.

Met Accespoint bedoel je de router neem ik aan?

Ik kan het helaas niet dichterbij de pc zetten, want de kabel is helaas te kort. Of ik moet met de pc gaan sjouwen, lijkt me ook niet handig.

Ik ga morgen ff kijken of ik ergens een kabeltje ervoor kan vinden.

En de VAL heb ik niet geprobeerd want er is echt een time-out bij mij. Ik denk dat de VAL dat niet kan oplossen.

Maar bedankt.

Ja precies met access point bedoel ik je wireless router. Waarschijnlijk is het toch een probleem met het bereik. Op te lossen door een WLAN repeater aan te schaffen

Groeten Rick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan