internet valt weg na 2-5 min??

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
mijn internet werkt perfect of mijn laptop maar op mijn pc die ik gerecovered heb valt deze uit na 2-5 min.
ik moet dan de lan in en uitschakelen en dan werkt internet weer.
wat is er verkeerd ingesteld. pc is uit 2007 met 32 bits en vista??
 
Is de pc vrij van malware?
Gescand op virussen met een recente virusdef.?
Scan ook eens op malware met bijv. MBam Free.

Daarna zou je eens kunnen kijken of je wlan nieuwere drivers heeft.

Geen storende draadloze apparatuur in de buurt?
 
er zat avira op, ik heb de pc terug gezet naar 1 week terug na recovery, en geen andere storende apparatuur. er staan nog 2 pc's naast die wel werken. ik heb nu gezien dat avira er weer af was maar deze zat er wel op voor systeem herstel en werkte, dus daar lag het niet aan denk ik
 
Zorg in ieder geval voor een virusscanner en SCAN met MBAM FREE!
 
ok zoeff , misschien heb je wel gelijk
of dit avira is weet ik niet
maar ik kan nog steeds de computer opdaten, internet blijft nu wel werken??/, raar maar waar.
ik wacht even af of dit zo blijft en hoop de updates er binnen een uur op te hebben, het bleken er 72 te zijn.
 
EN ZOEF OOK MET DIT PROBLEEM IS HET WEER BAL.
ik moet elke keer de lan instellingen aan en uit zetten
 
Energiebezuiniging van de netwerkkaart of wifi staat op disabled?
 
hoi pier
hoe kan ik bovenstaande controleren, na een paar keer de lan in en uit geschakeld te hebben ( soms 1 , soms 3 x) blijft deze het doen.
vanmorgen weer opgestart en het eerste wat ik moest doen was deze uit en aan zetten voor internet.
 
In apparaatbeheer bij eigenschappen, het desbetreffende onderdeel en energiebeheer.

Je hebt het nu wel over lan en was het niet de wifi adapter? kan bij beide overigens.
 
nee het was de lan
maar bij apparaat beheer geeft hij aanbij bronnen dat het apparaat geen bronnen gebruikt omdat het niet goed werkt??.
stuurprogramma proberen bij te werken maar er is geen betere gevonden
ik ben tot 12:15 op de pc en dan morgen weer
 
Laatst bewerkt:
het is een pc , met de kaart Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller,
maar nog een keer goed gekeken in apparaat beheer en daar stond bij energiebeheer inderdaad aangevinkt dat de pc dit apparaat mag uitschakelen om energie te besparen , of dat probleem daarmee opgelost is zie ik morgenvroeg weer en laat dan iets weten, alvasr b.v.d. en sorry voor het niet goed kijken in beheer.
 
Laatst bewerkt:
helaas was na het opstarten de internet verbinding weer uitgevallen.
lan verbindinding aan en uit gezet en dan doet hij het weer.
nu staat er , computer-netwerk-internet(wereldbol) , als hij is uitgevallen staat er tussen netwerk-internet(wereldbol)een kruisje.
na in en uitschakelen is dit weg, nog misschien een tip??.
de laptop en pc die ik naast deze gerecoverde pc hebben staan hebben deze uitval niet, eentje is draadloos en de ander is bekabeld ,dus het moet wel aan de instelling liggen van de pc??.
 
waar ik task off moet zetten weet ik niet wat jij bedoeld in advanced settings??. wel staat er biij apparaatbeheer-eigenschappen van het ethernet bij geavanceerd de optie om de waarde op off the zetten , maar of dit het is en wat het betekent??.
merk is asus.
ik heb heb bovenstaande driver van de 3 opties geinstalleerd,internet viel tijdens download weg maar kwam meteen weer terug , ik kan helaas pas morgen weer verder kijken en kom er dan op terug of het geholpen heeft.
dit staat er nu nog steeds in apparaatbeheer :Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller en bij de drivers download stond :Atheros L1 Ethernet driver V2.4.7.15.
moet dit laatste er nu ook bij apparaatbeheer staan of maakt dat niets uit.
na installatie gaf de download aan dat de performance van Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T complete was en de optie finish. goed of niet???.
het is bijna 12:30 en ik moet gaan . alvast weer bedankt lange pier voor de moeite.
 
Laatst bewerkt:
Best moeilijk om erachter te komen welk type van Asus het dan is, is dat geheim?

Die task off idd op "off" zetten.
Instelling om hem uit te zetten als hij niet wordt gebruikt, maar moet aan als er om wordt gevraagd maar dat doet hij niet.
 
nee , hhahahah geen geheim, maar hoe kom ik op dat type, hoe en waar kan ik dat zien.
ik zit nu op een andere pc, misschien vanavond.
 
sorry lange pier voor de zeer late reaktie, maar door zeer persoonlijke omstandigheden niet eerder kunnen reageren.
na de bovenstaande tips gehandeld te hebben blijft het internet nu werken en valt niet meer uit.
GEWELDIG, tips hebben dan toch naar de oplossing geleid.
tof , bedankt weer een probleem door helpmij ( lange pier) opgelost.

persoonlijk bedankt lange pier tof willem 2
 
Och, heb het ook maar van een ander forum "geleend", het wiel is al uitgevonden.
En hopelijk blijft het werken.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan