Internet valt weg na bepaalde tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo,

Ik zit al een tijd met dit probleem en nu word ik erg echt niet goed van!
Ik heb het wel eens op internet opgezocht alleen kan ik niks vinden wat mij kan helpen.

Het is dat mijn internet verbinding op mijn laptop (Win7) om de tijd gewoon weg valt, de tijd verschild.
De router is goed bereikbaar (100%), en er staan hier nog meer laptops (Win XP) die het probleem niet hebben en gewoon altijd zonder problemen internet verbinding hebben.

Als ik geen verbinding heb dan heb ik rechts-beneden (waar de actieve programma's staan) het icoontje van internet en dan een gele driehoek erin.

Mijn vraag is hoe dit mogelijk is, het is heel erg frustrerend want, ik ben vaak bezig met het aanpassen van bonline website's en heb daar echt internet verbinding voor nodig.

Kan iemand mijn helpen,
Bedank Alvast! :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi,
beetje weinig info maar ik doe een gok, schakel bij eigenschappen v.d. verbinding (netwerkcentrum) IPv6 eens uit. Zou kunnen helpen.

Je zou bij de XP-machines even moeten kijken wat er in de netwerkconfiguratie afwijkt t.o.v. je Win 7.
Update: Heb je het probleem alleen als je laptop op de accu draait? Of ook als hij aan de netwerkadapter hangt?
Je zou eens bij apparaatbeheer>netwerkadapters>eigenschappen>energiebeheer kunnen kijken of de optie " de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" o.i.d. aangevinkt staat, zo ja uitvinken.

Laatst bewerkt:
je krijgt niet toevallig een melding "insert coin? :P LOL

even serieus... ongewenste stroombesparingsopties lijken me inderdaad meest waarschijnlijk.
Je zit toevallig ook niet op een account die onder ouderlijk toezicht staat (met beperkingen in de internet-tijdslimiet)?

dom antwoord misschien.... waarom niet kabel? Ik heb een Desktop aan kabel en nog nooit last van gehad dat ie uitviel. Wireless is troep als je het mij vraagt. Vooral omdat er bij de meterkast meestal bepaalde metalen zitten die draadloos internet kunnen verstoren

@nestles.... dat is natuurlijk onzin. Om te beginnen gaat het over een laptop, geen desktop.
Aardige van een laptop is dat ie niet verplicht in een hoekje van de kamer staat en moet blijven staan.

Draadloos is niks mis mee. Er hangen aan mijn router 5 computers, een draadloze printer en wat mobiele apparaten, en dat werkt al jaren als een zonnetje zonder ook maar één probleem.

Kwestie van goede spullen en (zonodig) strategisch plaatsen van de router. De meterkast is leuk, maar hij kan ook net zo goed ergens anders in huis. Hou het ding zo ver mogelijk uit de buurt van stralingsbronnen (als het kan >1mtr) en zorg verder dat je kabels gewoon goed geïsoleerd zijn.

Laatst bewerkt:
je krijgt niet toevallig een melding "insert coin? :P LOL

even serieus... ongewenste stroombesparingsopties lijken me inderdaad meest waarschijnlijk.
Je zit toevallig ook niet op een account die onder ouderlijk toezicht staat (met beperkingen in de internet-tijdslimiet)?

die melding krijg ik idd niet. :P
Wat bedoel je met ongewenste stroombesparingsoptie, en hoe kan ik die aan passen (als dat nodig is).

Ik heb ook geen andere accounts op mijn laptop. (hoe kan ik dat eigenlijk checken?)

Uit thread 4:
Je zou eens bij apparaatbeheer>netwerkadapters>eigenschappen>energiebeheer kunnen kijken of de optie " de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" o.i.d. aangevinkt staat, zo ja uitvinken.

De functie is ook in Win 7 beschibaar hoor!
Windowstoets + Pause/Breaktoets>apparaatbeheer

De functie is ook in Win 7 beschibaar hoor!
Windowstoets + Pause/Breaktoets>apparaatbeheer

Ik heb het gevonden en alles stond uit gevinkt (wat ik al dacht.)
ik word er echt ziek van, ik moet gewoon de kabel erbij pakken voor internet, die andere laptops hier (WinXP, WinVista) hebben gewoon internet,, :@:@

HELP..

Bij apparaatbeheer>netwerkadapters>eigenschappen klikken op stuurprogamma bijwerken, dan wordt de driver evt. ge-update door Windows Update.
Of rechtstreeks bij de fabrikant van je netwerkkaart (details of alegemeen).

Bij apparaatbeheer>netwerkadapters>eigenschappen klikken op stuurprogamma bijwerken, dan wordt de driver evt. ge-update door Windows Update.
Of rechtstreeks bij de fabrikant van je netwerkkaart (details of alegemeen).

Dankjewel! ik heb het gedaan en er is inderdaad een nieuwe versie gevonden en geïnstalleerd.
Hij werkt nu goed, ik laat weten of die weer plat ligt.

:)

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan