Internet valt weg zodra nieuwe laptop wordt aangezet

Status
Niet open voor verdere reacties.

WilYvo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop met Windows 7.
Als ik deze laptop aanzet valt mijn draadloze internetverbinding weg voor ALLE computers (ik heb naast de nieuwe laptop nog een andere laptop en een IPAD).
Als ik dan vervolgens de nieuwe laptop laat aanstaan en de wireless router (Wanadoo Livebox eerste generatie) reset dan werkt alles perfect (alle computers hebben draadloos internet toegang zonder problemen). Als ik vervolgens echter de nieuwe laptop uitzet (of alleen het wireless modem uitzet) en vervolgens weer aanzet treedt echter hetzelfde probleem op --> ALLE computers hebben geen verbinding met internet meer en de router moet opnieuw worden gereset.
Het komt er dus op neer dat ik telkens als ik de nieuwe laptop aanzet de router moet resetten (wat zeer irritant is).
Het probleem doet zich alleen bij de nieuwe laptop voor. Als ik de andere laptop (en IPAD) alleen gebruik (en de nieuwe computer uit laat staan) dan werkt alles perfect.

Misschien kan je kijken in de windows internet settings van de laptop, of de laptop op thuis netwerk is ingesteld.
In de router zou ook een optie moeten zijn, om meerdere verbindingen toe te staan.
Weet u de router naam, of hoe u in de router kan komen?

Dat is volgensmij, weet het niet 100% zeker een algemeen probleem met de livebox. daarom is dit ook uitgefaseerd. Je zou online.nl moeten bellen voor een nieuwe modemrouter (dit zijn dan ook rotdingen maargoed)

Waar kan ik vinden of de laptop is ingesteld voor het thuis netwerk ?
Ik heb in netwerk centrum gekeken en daar gezien dat er een thuisgroep was gemaakt. Deze heb ik inmiddels verwijderd (ga toch geen bestanden delen tussen computers).
Waarschijnlijk heeft het hier wel iets mee te maken omdat ik telkens een pop-up krijg die vraagt of ik naar het thuisnetwerk wil omschakelen.

Antwoord op je tweede vraag:
Ik heb toegang tot alle instellingen van mijn router en hierop zijn meerdere verbindingen toegestaan (anders werkte het ook niet na resetten van de router....).

as1: als de router het probleem zou zijn, waarom werkt het dan wel na reset ? En waarom wel met de andere computers ? Ik verwacht eerlijk gezegd dat het aan de software instellingen op mijn nieuwe laptop ligt. Ik weet alleen niet welke ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan