internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardcorebkom

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Sinds ik een draadloze router heb gekocht voor mijn laptop boven, doet de computer beneden (kabel verbinding) het soms niet, en is erg traag..

de draadloze router, en de router met kabel staan naast elkaar.
iemand een idee hoe dit kan?

ik heb weinig verstand van routers ,maar ik zou denken dat 2 routers niet echt handig is k zou er maar een gebruiken.

succes:thumb:

probleem is opgelost, kwam omdat ik boven op mijn laptop een spel aan het installeren was, nadat deze klaar was, deed die het beneden weer normaal.
alleen nu heb ik een nieuw probleem...
toen ik de router kocht in de winkel zei de verkoper, dat hij door het hele huis goed bereik had, maar ik zit vaak op een snelheid van 5 mbps van de 54:S
terwijl ik maar 1 verdieping naar boven zit.

hoe kan dit?!

Als ik mijn laptop naast de draadloze router zet heb ik een verbinding van 54 mbps,
Maar zodra ik een verdieping omhoog ga heb ik een snelheid van 2.0 mbps:S

terwijl mij echt verteld is dat het een verdieping boven de router het nog steeds goed moet doen.
mijn router staat naast de computerkast van beneden, en naast een LANrouter.
zou dit uitmaken?

Om welk merk router gaat het?

Het kan kloppen dat je internet verbinding niet stabiel is. Het oude draadloze G netwerk heeft daar wel vaker last van.
Wil je dat je constant een zelfde snelheid houd dan raad ik aan dat je wireless N gebruikt.
Is sneller en veiliger.

Het ligt waarschijnlijk niet aan je router, maar aan de netwerk kaart die in je pc zit.
Als die verouderd is t.o.v. je router dan gaat hij steeds zoeken naar een stabiele verbinding maar dat lukt niet.

Een probleem kan ook zijn dat er meerdere mensen bij jou in de buurt op het zelfde kanaal (channel) zitten. Dan gaat het ook eerder storen.
Met Network stumbler kun je kijken welke routers in de buurt op welk kanaal zitten.

Het gaat om een sitecom 150N
maar hoe bedoel je op dezelfde channel? want ik zit nu op channel 11,
maar mn router is beveiligd met een sleutel, dus hoe kunnen andere mensen op dezelfde channel als ik?

Ja dat kan, router doet eigenlijk in principe juiste channel kiezen. (kanaal)
Als er veel routers in de buurt zijn, dan gebeurd het dat 2 routers op hetzelfde channel zitten.

Dan kan er nogal eens wat storing komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan