Internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantjuh1990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Ik heb thuis een router voor draadloos internet. We hebben in huis 3 laptops en een pc.
Als ik tegelijkertijd met mijn zusje op internet zit valt steeds de verbinding weg.. Als internet bij mij goed werkt is ie bij haar extreem traag of hij ligt er uit .. als bij mij het internet traag is of niet werkt heeft mijn zusje goede verbinding.
Dit probleem doet zich alleen voor bij deze 2 laptops tegelijk. Als ik bijvoorbeeld tegelijkertijd met de andere laptop of pc op internet zit, werkt het internet bij beide prima.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Zijn alle drivers up-to-date?
Anders zou je ook nog eens kunnen proberen om een van
de laptops eerst aan te sluiten aan de router via LAN verbinding en daarna kijken of de verbinding weer uitvalt.

Laptop1 heeft een Intel Centrino n 100 draadloze netwerkkaart aan boord. Laptop2 heeft een Broadcom.
Laptop2 zou (vlgs. Windows) de meest up-to-date driver moeten hebben.
Op Laptop1 is de nieuwste driver van Intel geïnstalleerd: link

Probleem treedt/trad alleen op het Wifi netwerk van vader's op, niet op die van moeder's. Interferentie kan ook de oorzaak niet zijn (geweest), omdat de laptops op beide lokaties naast elkaar staan.

We wachten (even) af wat die driver-update voor resultaten heeft opgeleverd. Hopelijk goed nieuws. :)

Tijs.

Probleem trad alsnog weer op.

Voor laptop2 heb ik nieuwere drivers gevonden: link

Hopelijk levert de installatie daarvan (alsnog) resultaat.

Tijs.

Probleem is er nog steeds (wel iets minder dan eerder).

Omzetten van de draadloze instellingen van kanaalnummer Auto naar een vast kanaalnummer was geen optie, want stond al op een vast kanaalnummer (6).
Er zijn geen andere draadloze netwerken in de buurt.
Omzetten van Mixed mode 802.11b + 802.11g + 802.11n naar Mixed mode 802.11g + 802.11n leverde ook niets op.

Enige optie die ik nu me nog zou kunnen voorstellen is een firmware upgrade van de routermodem. Daarvoor moet wel bekend zijn welk merk + type draadloze routermodem het is. Als het een apparaat is dat de Internet-provider geleverd heeft: Kijk bij de Internet-provider of er firmware updates beschikbaar zijn.

Tijs.

(Zusje van Daantjuh1990 hier)

We hebben kanaal naar 7 veranderd, heeft niet geholpen.
Firmware upgrade gedaan, ook niet geholpen.

Nog steeds zoekend naar een oplossing =p

Ik heb momenteel geen andere oplossing/optie in beeld. Hopelijk komt iemand nog met iets dat je/jullie proberen kunt.

Iets wat (beproefd door jullie) wél zou moeten werken is precies zo'n zelfde draadloze router te kopen als die bij moeder's staat, en die aan te sluiten op de routermodem bij vader's. De draadloze werking van de routermodem bij vader's kan dan uitgeschakeld worden. Niet een echt elegante oplossing, maar het zou moeten werken.
[Wel met een aantekening die mogelijk een klein beetje extra werk vraagt als het niet meteen werkt: Het is namelijk router-na-router(modem). [Je moeder heeft router-na-modem.]]

Tijs.

Heb nog een oude router gevonden, die aangesloten en sindsdien hebben we allebei nog geen problemen meer gehad..
Hopen dat het zo blijft dan maar =p
Voor nu is het in ieder geval opgelost =)

Moniquejee: Fijn dat mijn laatste tip (in iets andere vorm :D) jullie vooruit geholpen heeft! :thumb:

Als jullie vraag daarmee beantwoord is, graag Daantjuh1990 (=vragensteller) de vraag als opgelost laten aanmerken, door haar (ingelogd op het Helpmij-forum en met deze discussiedraad open) te laten klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die bij haar bevat: "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan