Internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshuavdh

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Hallo iedereen!

Mijn internet valt heel vaak weg op mijn computer en het internet doet het pas weer als ik de computer opnieuw opstart. Het ligt niet aan de router want andere computers hebben er geen last van. Vooral als ik iets download valt het meteen weg maar soms ook gewoon als ik bijv. op google zit.
Heeft iemand misschien een oplossing? Want ik weet weinig van computers en het is echt heel vervelend.

Alvast bedankt!

Welkom op deze forum! :thumb:
Mag ik je eens vragen welk besturingsysteem je gebruikt??
Als je het niet weet mag je het altijd zeggen.

Laatst bewerkt:
naast de vraag van besturingssysteem;
1/ben je dmv draadloos of met een kabel tss pc/laptop en router verbonden?
2/het is niet omdat andere toestellen goed werken dat het niet aan de router kan liggen. Haal de stroom eens vd router af gedurende een 20-tal seconden en zet hem dan opnieuw op. Geeft dit verbetering?
3/ De computer in kwestie al eens grondig gescand op virussen en malware. Als je scant doe dit dan terwijl je computer in opgestart in "veilige modus met netwerkmogelijkheden"

Mijn computer is draadloos verbonden, ik heb namelijk zo een soort usb stick voor internet. Ik had laatst de router al gereset maar dat had niks geholpen. Ik had mijn computer ook al gescand maar ik weet niet zeker of het in veilige modus was dus probeer ik het nog een keer!

Als je scant doe dit dan terwijl je computer in opgestart in "veilige modus met netwerkmogelijkheden"
Akkoord maar je start je pc opnieuw op en dan druk je de heletijd of elke 1 seconde op F8 en dan kan je "Veilige modus met netwerkmogelijkheden" gebruiken

Welkom op deze forum! :thumb:
Mag ik je eens vragen welk besturingsysteem je gebruikt??
Als je het niet weet mag je het altijd zeggen.

Ik heb het even opgezocht. Ik heb windows vista en ik heb een 32 bits besturingssysteem.

Mijn computer is draadloos verbonden, ik heb namelijk zo een soort usb stick voor internet. Ik had laatst de router al gereset maar dat had niks geholpen. Ik had mijn computer ook al gescand maar ik weet niet zeker of het in veilige modus was dus probeer ik het nog een keer!

Welk merk is je Netwerk-USB dan???? (bevoorbeeld: D-LINK)

Ik heb het even opgezocht. Ik heb windows vista en ik heb een 32 bits besturingssysteem.

Ah oke oke dus je kan apparaatbeheer openen. (Zo open je het:klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud en klik dan op apparaatbeheer.) Zie je daar zo schildtjes? gele,rode??? Als je dat ziet wil je de merknaam geven ?

Laatst bewerkt:
nee ik zie verschillende dingen bijvoorbeeld processors of beeldschermadapters maar er staat nergens een schildje bij. Ik heb trouwens gekeken en mijn netwerk usb is van sweex lw053, of is dit niet wat je bedoelt?

Zomaar een idee: Download de Ralink driver (fake een naam + e-mail adres, ik gebruik altijd "piet" resp. "piet@chello.nl"), pak ze uit, deïnstalleer de Sweex drivers en installeer de Ralinktech (driver-)software.

Tijs.

Zomaar een idee: Download de Ralink driver (fake een naam + e-mail adres, ik gebruik altijd "piet" resp. "piet@chello.nl"), pak ze uit, deïnstalleer de Sweex drivers en installeer de Ralinktech (driver-)software.

Tijs.

Ik ben het nu aan het downloaden maar ik kan nergens de sweex vinden, dus weet ik ook niet hoe ik ze moet deinstalleren.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl
Als daar niets van Sweex of RalinkTech of Wifi of Wireless bij staat, dan hoef je dat dus niet te deïnstalleren.

Tijs.

Ik heb het gedownload. Tijdens de installatie viel mijn internet weer uit maar nadat het klaar was met installeren opende ik het programma en toen kon ik weer verbinding maken. Dus ik geloof dat ie het nu weer doet!!

Bedankt iedereen!!!

Als het probleem er mee opgelost is, graag nog even de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

oke, zal ik zo doen! Ik heb nog een vraagje want bij het programma dat ik heb gedownload kan ik nergens vinden waar je automatisch verbinding kan maken met mijn netwerk, heeft iemand misschien een idee hoe dit wel zou kunnen?

Doe eens een schermafdruk. Normaal gesproken maak je een 'connection profile' aan waar je de verbindingsinstellingen in opslaat.
Als ik me goed herinner moet er ook ergens een ?-teken staan voor hulp.

Tijs.

Zie het knopje "Profile" waar je (hoogstwaarschijnlijk) gewoon een 'connection profile' kunt toevoegen/aanmaken.

Tijs,

Top! :thumb:

Ralink software is (samen met de Intel wifi (driver-)software) de beste wifi software die ik ken, dus het verbaast me niet dat het je gelukt is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan