internet verbiding laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

asusMan

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
hallo

ik zelf heb een laptop een asusx58l.
ik heb hier steeds internet problemen mee.
ik begin te denken dat dit hardware matig is aangezien geen enkele andere computer/ apertaat op dit netwerk hier last van heeft.
als ik ben verbonden met het internet via wifi zegt het progamma dat ik op dat moment gebruik (msn firefox minecraft IE u torrent) dat hij geen verbinding heeft met internet als ik dan rechts onder in beel op de balkjes klik van beschikbare netwerken saat vaak alleen het netwerk waarme eik ben verbonden er en verschijnen er daarna andere netwerken bij door simptel te disconecten en daarna weer te conecten doed hij het weer als ik dit doe doed hij er wel lang over om het netwerk te identifiseren heeft iemand nog tips waaraan dit kan liggen

asusman

(sorry als dit het verkeerde topic is maar ik denk dat het probleem harware matig is dus dacht dat eht hier hoorden zo niet het spijt me :o )

Wellicht een energiebesparings-instelling of anders de driver van de draadloze netwerkkaart vernieuwen.

Tijs.

Je zou kunnen beginnen door hier heen te gaan en de juiste Windows versie te kiezen.

Tijs.

Overigens schijnt die ingebouwde WIFI chip een Atheros AR5002G, AR5002X, AR5004G, AR5005G, AR5005GS, AR5006X, AR5006XS, AR5006EG, AR5006EGS, AR5007G, AR5007EG, AR5008 of AR5008X te zijn, waarvoor van allerlei drivers te vinden zijn op Internet.

Tijs.

hoi thijs ik kan hier alleen voor windows 7 64 bit live updates krijgen en fun center handleidingen en BIOS updates welke moet ik hebben?

Laatst bewerkt:
Je zin is niet leesbaar. Ga dat eerst maar even corrigeren. Ik kan er (bijv.) helemaal niet uithalen welke Windows versie er nu op die laptop staat.

Tijs.

Ik weet nu nog niet welke versie van Windows je hebt... Vermeld die even.
Verder: Doe trouwens nog even wat extra's:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Klik Netwerkadapters open.
Dubbelklik je draadloze netwerkkaart, en ga naar tabblad Details.
Indien Vista of Windows 7: Kies uit het pull-down menu voor Hardware ID's.
Geef ons de PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX&SUBSYS_XXXX aanduiding, zodat we kunnen uitzoeken welke Atheros je precies hebt.

Tijs.

hoi thijs ik kan hier alleen voor windows 7 64 bit live updates krijgen en fun center handleidingen en BIOS updates welke moet ik hebben?

bij detais en hardware info staat er :
Atheros AR928X Wireless Network Adapter

ik heb ook een ander aperaat erbij staan geen idee of je die ook moet weten maar daar staat er:
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Laatst bewerkt:
Dan zou je (bijv.) deze driver kunnen gebruiken.
Eerst downloaden, dan de huidige driver deïnstalleren (indien genoemd in Programma's toevoegen en verwijderen) en dan de nieuwe uitpakken en installeren (na uitpakken: setup.exe starten in de Install_CD submap).

Tijs.

hallo thijs
ik heb driver eraf gegooid en nieuwe erop gezet ik hoop dat het werkt :)

hoi thijs tot nu toe nog geen 1x verbinding weg gevallen
heel erg bedankt alweer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan