ArAsH zei:
mijn provider is chello,
en ik heb een Aris Touchstone modem,
de helpdesk heb ik gebeld en er werd gezegd dat ik:
de netwerk kaart moet instaleren controleren etc.
maar ik weet niet hoe dat moet
Als je je netwerkkaart hebt geinstalleerd, dan kan je het volgende uitvoeren.
1) gooi de chello installatie-cd uit het raam (die geeft meestal toch alleen maar problemen dat hij niet aan wil melden)
- Kijk of op het modem
minimaal 4 lampjes branden.
Als er niet 4 branden dan is het niet goed aangesloten
- Als alleen het eerste lampje brandt en het 2e knippert, dan is het modem nog niet aangemeld op het chello-netwerk. Dan zal je af moeten wachten tot het modem helemaal online komt.
- Geeft het modem na een dag nog steeds aan dat het aan het aanmelden is op het chello-netwerk, neem dan contact op het de helpdesk.
2) kijk of je een ip-adres hebt dat met 10 begint.
- Start
- Instellingen
- Netwerkverbindingen
- Rechtermuisknop klikken op de LAN-verbinding
- Kiezen voor "Status"
- Dan ga je naar het tabblad "ondersteuning" en kies je daarna voor de knop "details"
Als daar nog geen LAN-verbinding staat dan is je netwerkkaart nog niet goed geinstalleerd.
3) Als je nog geen 10-ip hebt dan kan je eens proberen om alles opnieuw op te starten
3.1.)
- PC afsluiten
- Modem van de stroom halen.
- Na 30 seconden modem weer aan de stroom zetten.
- Als er 3 of 4 lampjes
constant branden dan kan je de computer weer inschakelen.
- Volg dan weer stap 2 om te zien of je al een 10-IP hebt.
Indien dat nog niet zo is kan je het volgende proberen:
3.2.)
- Ga naar de LAN-verbinding volgens stap 2
- Kies nu voor "eigenschappen" in plaats van "details"
- Nu heb je de eigenschappen van de LAN-verbinding er voor en daar kies je voor de knop "configureer"
- Ga naar het tabblad "geavanceerd"
- Kies in de witte lijst met eigenschappen voor een van de volgende: Duplex modus / Mediatype / Verbindingssnelheid(kan ook nog een andere zijn maar dit zijn de meest voorkomende)
- Kies vervolgens bij de waardes voor een van de volgende: 10Mbit Half Duplex / 10 half modus / 10BaseT
Volg stap 2 nog een keer.
En kijk vervolgens of je wel een 10-IP hebt.
Als je dan nog een 10-IP hebt dan zal het probleem waarschijnlijk ergens anders in je computer liggen, of je hebt nog geen goede verbinding met het modem.
4.) Heb je een 10-IP dan is het verder zeer eenvoudig.
- Start "internet explorer" op
- Haal de adresbalk (de witte balk bovenin) leeg.
(heb je deze niet, dan kan je die tevoorschijn toveren op de volgende manier: Beeld > Werkbalken > Adresbalk)
- Typ in de adresbalk het volgende IP-adres: 62.179.105.77
werkt die niet probeer dan: 62.179.105.77/reg/login.jsp
- Daar kom je dan op de aanmeldingspagina.
- Vul je gebruikernaam en wachtwoord daar in.
- Druk op Login
- Je krijgt nu de gebruikersgegevens te zien. Klik hier op "Ja"
- - Als je nu " installatie van netwerkadapter" of "Installatie van kabelmodem" er voor krijgt dan klik je 1x in het rondje voor het "MAC-adres" (dat 12-karakterig geval) zodat die zwart(ingevuld) wordt. Klik vervolgens op Submit.
- Nu krijgt je het volgende te zien "De installatie in nu voltooid.. etc.."
Volg nu stap 3.1 (nog een keer) maar dan heb je geen 10-IP meer, maar een IP dat met bijv. 213, 212, 62, 80, 24 begint. Dan kan je vrij en blij internetten.
Mocht je problemen ondervinden tijdens het aanmelden dan kan je toch het beste nog een keer contact opnemen met de helpdesk