Internet verbinding in draadloos valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Berichten
420
Heb een Dell Latitude laptop C610 met XP Prof.

Senao AP 2611+ met Senao PCMCIA card.
AP zit op Etech router.

Als ik thuis kom sluit in aan op draadloos netwerk en werkt direct

Na een paar uur is de signaalsterkte perfect maar is er geen email en internetverkeer meer mogelijk.

adapter er uit en in doen helpt niet rescan helpt niet configuratie door windows laten regelen uitzetten en weer terug werken niet reboot AP werkt niet.

op vaste netwerk wel email/internet.

Wat kan dit zijn ?

Uiteindelijk PC maar uitgezet en restart en dan doet ie het. Maar voor hoe lang ?

Btw, geen firewall in XP aan (zit wel firewall op Etechrouter).

Wie helpt ?
 
Laatst bewerkt:
Krijg je automatisch een ip toegewezen of geef je die met de hand aan in dat netwerk?
grtjs jjw
 
En is dit ip adres een adres binnen de dhcp pool of keurig erbuiten??
 
Het IP adres is 192.168.1.40
De AP had default 192.168.1.1. maar heb ik gewijzigd naar 192.168.1.254.
Als het IP adres erbuiten zou zijn dan zou het toch helemaal niet werken ?
Nu vanmorgen laptop weer aangeziet (vanuit standby) en nu doet ie het nog steeds dus het blijft wisselend.
 
Nee als je hem een vast ip adres wilt geven zul je hem juist buiten de dhcp pool moeten zetten, de dhcp pool is er juist voor om clienten die gaan vragen om een ip er een toe te kennen, als je een vast ip adres aan een computer geeft, noem je die gewoon 1 hoger dan de pool nummering.
Dan weet je zeker dat je in ieder geval geen conlficten krijgt met eventuele ander clienten die toevallig dat nummer krijgen of willen.
Dus je vult in ip adres (een adres wat buiten de dhcp pool valt) subnetmask 255.255.255.0 en gateway het adres van de router en dat is 192.168.1.254
dan krijg je in theorie een vast ip adres.
Even herstarten of gewoon wachten daar windows xp dit als het goed is meteen verfrist.
 
Dank maar welke adressen vallen dan in de pool ?
Heb 3 PC´s op draadloos zitten en weet zeker dat ze verschillende IP`s hebben ze zijn nl allemaal handmatig toegewezen. de AP staat ook op static.
Laat je me dan weten welke range de pool heeft ?
 
Welke range de pool heeft dat vind je terug in de router, daar zul je bij de dhcp instellingen iets zien staan van DHCP server adres pool, de range die daar staat is de range die door de router wordt gebruikt als een client een ip aanvraagt.
Er is wel een mogelijkheid om de pc een vast ip aan te meten en dan ook een ip wat in die pool valt maar de kans is er dan ook dat als per toeval een andere pc eerder is opgestart en dat nummer heeft verkregen uit die pool dat er dan dus conflicten komen.
ScreenShot030.jpg

Kijk bij mij ziet dat er dus zo uit.
En als voorbeeld, 2 pc's waarvan 1 dus in de pool met een automatisch toegewezen ip en de ander met een vast ip maar niet een nummer uit die pool.
ScreenShot031.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee is nog niet opgelost Nu heb ik wel ALLOW UPGRADE UPLOADS uitgezet is ook aanbevolen (hoe daar is opgekomen...). Nadien geen problemen meer gehad maar dat zegt niet alles want ben net 2 wkn weg geweest. Hou het nog even in de gaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan