internet verbinding instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

100tibor

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
ik heb hier 2 identieke computers staan met windows XP er op staan maar ik krijg de internet op een of andere manier niet ingesteld
ik ben zelf niet zo goed ik heb wat vrienden van me laten kijken maar niemand die er iets van begrijpt

ik heb gewoon een internet kabel er in zitten en verder weet ik het niet meer
sorry dat ik het mischien verkeerd heb gepost maar ik zou graag hulp hebben
ik hoop dat jullie het antwoord voor me hebben

MVG Tibor

Als ik het goed begrijp heeft u dus twee computers die alle twee met een ethernetkabel aan een router zitten en allebei de computers hebben geen internet-verbinding?

nee
ik heb twee dezelfde computers en nog een andere
ze zijn alle drie aangesloten via een router en dan een ethernetkabel
een doet het wel op internet en de 2 zelfde doen het niet en die heb ik pas net

En hoe zijn de computers aangesloten op de router? Draadloos of met een draad?

Zijn bij de nieuwe PC's die geen internetverbinding hebben soms net neiuw Windwos geinstalleerd en als dat zo is is dan de software (driver) voor de LAN-verbinding geinstalleerd?

2e vraag: kijk eens via Start-Instellingen-netwerkverbindingen of er so-wie-so een LAN-verbinding is en als er een regel staat met LAN-verbinding wat is daar dan de status van?

iets van drivesr heb ik niet geinstaleerd maar dat van LAN verbinding moet ik nog even kijken

van die 2de vraag snap ik het niet maar ik weet wel dat het niet aan de kabels ligt enzo want dat heb ik allemaal getest

iets van drivesr heb ik niet geinstaleerd maar dat van LAN verbinding moet ik nog even kijken

Als windows onlangs opnieuw geïnstalleerd is en er zijn geen speciale drivers voor de LAN(=Internet)-connectie geïnstalleerd dan is het bijna zeker dat daar het probleem zit.
Zo'n driver is een stukje software dat een specifiek hardware-onderdeel aanstuurt. Bij elke nieuwe computer wordt een CD meegeleverd waar deze drivers op staan. Als er zo'n CD is is het vaak alleen een kwestie van de CD automatisch laten starten en dan komt er een overzicht van te installeren drivers. Die moeten dan allemaal geinstalleerd worden.

Als zo'n CD er niet bij zit, dan zijn deze te downloaden van de web site van de leverancier (maar dan moet er wel een PC zijn natuurlijk die wel een internet connectie heeft).

Tenslotte dit: uit uw opmerkingen maak ik op dat u niet zo veel ervaring/kennis van PC's heeft. Daarom raad ik u aan iemand erbij te halen die er wel verstand van heeft, die lost zo iets in 10 minuten op.

ik denk inderdaad dat het dan daar aan ligt dan
ik heb dus geen cd-rom dus ik zal eens op de site kijken maar moet ik dan op de site van dell kijken?

Ja, als het een Dell computer is moet u naar de Dell website gaan en dan naar de pagina Drivers en Downloads: http://support.euro.dell.com/suppor.../product_support/dd_segmenter?c=nl&l=nl&s=gen

Vermoedelijk valt uw Pc onder de Support voor Thuisgebruikers, klik daar dan op.
Daarna wordt gevraagd om of de servicetag (staat meestal achter op de PC of onderop een laptop) in te vullen, of het model/type te zoeken dat het betreft. U kunt ook kiezen voor "Mijn systeem scannen".
Als het juiste model gevonden is moet het besturingssysteem opgegeven worden, dat is bij u vermoedelijk Windows xp 32 bit.
Dan downloaden en installeren.
Succes.

het is gelukt!!
bedankt voor de hulp
ik heb alleen nog een vraagje kun je ook die dingen downloaden op de site van HP voor een HP?

oke want ik heb er nog een staan met ongeveer het zelde probleem dus ik ga ff kijken of het ook daar aan ligt bedanktXD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan