internet verbinding probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

montgomerie

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2005
Onlangs is mijn computer gecrashed en heb ik alles opnieuw moeten installeren. Nou heb ik daar een beetje vreemd probleem aan over gehouden. Telkens wanneer ik mijn computer opnieuw aanzet doet mijn internet het niet. Als ik dan in netwerkverbindingen de betreffende lan verbinding uit- en dan weer inschakel doet hij het weer.Maar als ik mijn pc daarna dus weer opnieuw opstart dan doet hij het dus weer niet meer...het lijkt wel of hij de instellingen "vergeet". Heel vaag:confused:

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit kan komen.

Alvast ontzettend bedankt!!!!!
:thumb:

Je praat over "de betreffende lan-verbinding".. Heb je meer dan 1 netwerkkaart actief in je computer staan, dan? Schakel die dan uit, herstart de pc, en kijk of je probleem dan nog terugkomt.

Tijs.

bedankt voor jullie reactie...

@ de jean

ik ben een te grote digibeet om zelf mijn netwerkkaart eruit te halen

@ tijs

ik was niet helemaal duidelijk... ik bedoel te zeggen dat ik 2 verbindingen heb:

-I- LAN verbinding
-II- 1394-verbinding (????)

beiden zijn ingeschakeld.... ik heb ook het ip adres gepinged en dat werkte prima...

moeten ze allebei ingeschakeld zijn??

bedankt weer

Je zou, als test, de 'Firewire netwerkkaart' (=die 1394 netwerkkaart) kunnen uitschakelen.

Dan herstarten.

Tijs.

bedankt voor jullie reactie...

@ de jean

ik ben een te grote digibeet om zelf mijn netwerkkaart eruit te halen

@ tijs

ik was niet helemaal duidelijk... ik bedoel te zeggen dat ik 2 verbindingen heb:

-I- LAN verbinding
-II- 1394-verbinding (????)

beiden zijn ingeschakeld.... ik heb ook het ip adres gepinged en dat werkte prima...

moeten ze allebei ingeschakeld zijn??

bedankt weer

niet manueel verwijderen, softwarematig ...

voordat ik hiermee aan de slag ga, nog 1 ding... er staat ook bij netwerk verbindingen dat ik een internet gateway heb met daaronder "internetverbinding verbonden met internetverbinding" ????

is dat ook normaal?

bedankt

Als je twijfelt, doe dan het volgende: Draai Netsetup nog een keer.

Dat doe je d.m.v.: Start-knop -> Uitvoeren kiezen -> netsetup.cpl

Maak de goede keuzes die slaan op de manier waarop jij met internet verbonden bent.

Tijs.

hmmmm.....dat netsetup.cpl werkt niet....windows kan dat bestand niet vinden... mijn pc draait op windows xp

Dat is slecht nieuws.. het is namelijk een standaardonderdeel van XP... Slechte zaak dat je dat niet meer hebt...

Ok, probeer het volgende (misschien heb je er de XP cd bij nodig, maar dat merk je vanzelf wel):
Start -> Uitvoeren -> netsetup.exe

Beantwoord de vraag om door te gaan met Ja.

Verder dezelfde instructies als boven.

Tijs.

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem? Wie kan mij hierbij helpen want ik heb nu een hele trage internetverbinding? Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan