internet verbinding te traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepveen

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2003
wel verbinding geen internet

een kennis van mij kan sinds een tijdje niet meer e-mailen en internetten nou weet ik niet de oorzaak maar wat ik wel zie is dat bij de modemverbinding de verhouding tussen de verzonden bytes en de ontvangen bytes niet klopt ongeveer 600 ontvangen bytes tegenover 3000 verzonden bytes

hoe kan ik dit verhelpen?

verder zegt de virusscanner dat er het virus
I worm/netsky.q gevonden is in C:\windows\temp\aawtp\c1696721\document.txt.exe

deze locatie bestaat alleen niet

outlook express geeft wel een foutmelding maar dat komt omdat hij niet kan verbinden

OS is windows 98

Laatst bewerkt:
Scan eens in de veilige modus.

Staat verborgen mappen en bestanden weergeven wel aangevinkt bij beeld/mapopties/beeld ?

Inderdaad scannen in de veilige modus met een geupdate virusscanner zou verlichting moeten brengen.

Onderstaand bericht heb ik van de symantec site geplukt. Dan kun je die kennis in ieder geval vertellen waar hij het virus hoogstwaarschijnlijk vandaan heeft. Het lijkt mij handig om in ieder geval die laatste raad goed op te volgen.

Kan ik worden geïnfecteerd door een virus door alleen een e-mailbericht te lezen?
Antwoord: Ja
Net zoals webpagina's bevatten e-mailberichten tekst, waardoor deze in principe niet schadelijk zijn. Ook hier heeft de verbetering van e-mailsoftware gedurende de afgelopen jaren echter voor een hoger infectierisico gezorgd. Dit geldt voor e-mailberichten in HTML-indeling, die uitvoerbare elementen kunnen bevatten, net zoals webpagina's (zie hierboven). Ook in dit geval kan door het lezen van een e-mailbericht in HTML-indeling (of het weergeven van de inhoud in Outlook Express) schadelijke code worden uitgevoerd via een beveiligingslek in het e-mailprogramma. Dit is gebeurd met de virussen Netsky.Q, Lirva en Bubbleboy.
De oplossing: zorg ervoor dat u over de nieuwste beveiligingspatches beschikt voor het e-mailprogramma en de webbrowser.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan