internet verbinding valt regelmatig weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

houthuizen

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
regelmatig valt mijn internet verbinding even weg en krijg vervolgens de volgende melding>

Connection Test Failed

Make sure your device is connected to a telephone jack using the included phone wire. Otherwise contact your ISP.

If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator)

wie kan mij informeren wat hier aan de hand is,en hoe ik dit kan verhelpen?

Het lijkt erop dat je bekabeling niet goed is vanaf je PC/modem naar je te telefoonaansluiting.
En anders is dit een zaak voor je internet provider.

internet valt regelmatig weg

ik heb alle kabels na gelopen maar kan niets ontdekken,kan het geen programma op de achtergrond zijn die telkens deze onderbrekingen geeft? ik bel morgen anders tiscali
bedankt.

Dat zou ik erg vreemd vinden.
Een kabelbreukje ligt meer voor de hand gezien de foutmelding.
Heb je niet even een reserve telefoonkabeltje voor tussen het aansluitpunt en de splitter en van de splitter naar de modem?

Geplaatst door A.J.
Dat zou ik erg vreemd vinden.
Een kabelbreukje ligt meer voor de hand gezien de foutmelding.
Heb je niet even een reserve telefoonkabeltje voor tussen het aansluitpunt en de splitter en van de splitter naar de modem?

ps je hebt nog niet eens vermeld welk modem je hebt of je deze gereset hebt opnieuw geinstalled etc.
of je modem even uit en aan hebt gedaan met welk resultaat etc. en hoe de lampjes op het modem branden.

voor info over modems kan je kijken bij bv. http://www.webblernet.nl/
http://www.modemhelp.net/

heb je ook bv getest of splitter kappot is? kan je doen door deze er tussen uit te halen en de tel lijn van modem rechtstreeks met isra punt te verbinden.

bedankt, voor de tips ik ga ze zeker allemaal nalopen en ik ga ook de website bekijken.
ik kreeg van iemand de tip dat het ook evt. een dialer zou kunnen zijn,ik ga ook de telefoon modem instelingen controleren

Een dialer werkt alleen met een inbelverbinding, dus die zullen ze misschien wel op je afsturen, maar zal niet werken op een ADSL verbinding.

het probleem zit hem in de adsl tiscali zyxel
prestige 2602H modem de verbinding valt regelmatig weg dat kan ik zien omdat de lampjes uit gaan en na ongeveer 2 minuten start hij vanzelf weer op en kan ik weer internetten voor ongeveer 10 minuten,ik heb de modem diverse keren geresert maar dat maakt niets uit vraagje>hoe kan ik de splitter testen? als iemand dat weet dan graag een duidelijke uitleg hoe te doen? misschien heeft iemand nog een tip waar ik na kan kijken,ik heb ook de helpdesk gebelt en die erkennen dat de modem steeds uitvalt ,de telefoon lijn is okay

De kans dat een splitter stuk gaat is erg klein.
Mijn vorige modem ging ook van de een op andere dag stuk, moest dus een nieuwe kopen.
Hoe dat kan?
Tja................

Re: internet valt regelmatig weg

Geplaatst door houthuizen
het probleem zit hem in de adsl tiscali zyxel
prestige 2602H modem de verbinding valt regelmatig weg dat kan ik zien omdat de lampjes uit gaan en na ongeveer 2 minuten start hij vanzelf weer op en kan ik weer internetten voor ongeveer 10 minuten,ik heb de modem diverse keren geresert maar dat maakt niets uit vraagje>hoe kan ik de splitter testen? als iemand dat weet dan graag een duidelijke uitleg hoe te doen? misschien heeft iemand nog een tip waar ik na kan kijken,ik heb ook de helpdesk gebelt en die erkennen dat de modem steeds uitvalt ,de telefoon lijn is okay

splittertest: Indien u wilt controleren of uw splitter daadwerkelijk kapot is kunt u uw ADSL modem zonder splitter direct aansluiten op uw telefoonlijn. Wanneer u nu wel een verbinding tot stand kunt brengen ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij uw splitter.
Bij ruis op de telefoonlijn kan ook een slechte bekabeling de oorzaak zijn. Sluit dus om dit te testen de telefoon inclusief de tussenliggende kabels rechtstreeks aan.

iedereen bedankt voor het meedenken het probleem is opgelost het lag aan de zyxel 2602H moden deze is namelijk kapot,ik heb dit geconstateerd door een andere (oude) modem zyxel 600 series zonder telefonie te plaatsen en deze werkte vervolgens als een trein

Je weet dat je hem kunt ruilen bij ik neem aan Tiscali ?

ja,dat is mij bekend als het goed is krijg ik over 5 werkdagen een nieuwe,bij de afd.sales adviseerde ze mij om de firmware te downloaden en te installeren met een defecte modem zeker?(trouwens dat had ik al een paar maanden geleden gedaan ik kreeg daar bericht van tiscali.
groetjes en prettige feestdagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan