Internet verbinding valt steecs weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Beste,

mijn vrouw heeft een nieuwe laptop, een "easynote MH36-U-047.be".
Die is draadloos verbonden met mijn router, een D-Link.
Nu is het zo dat die nieuwe laptop met de regelmaat van de klok zijn verbinding verliest!? :(
Terwijl mijn oudere laptop (ook draadloos) dit niet voor heeft evenals mijn vaste pc (ook draadloos).
Op die nieuwe laptop staat windows 7, en er staat het meest recente stuurprogramma op. Bij hardware zie ik geen problemen met de netwerkkaart.
De netwerkkaart is een "Ralink 802.11n draadloze LAN kaart"

Hopelijk kunnen jullie mij verduidelijking brengen :o

Alvast bedankt!

Grtjs
Captainsparrow.

Dat kan aan veel dingen liggen bijv.:
- wat mindere kwaliteit antenne (doet het zich ook voor als je naast de router staat?)
- beveiligingen zoals virus / spyware / firewall die het e.e.a. regelmatig -onterecht, maar terecht volgens hun instellingen- blokken ?

Het zou (onder de hoed) een Ralink RT2860 moeten zijn.

Ik ben zelf een groot voorstander van de Ralink software zelf. Probeer die dus eens uit:
link

Download de 2de getoonde software (dus PCI/mPCI/CB (RT2860 /RT2760 /RT2890 /RT2790 /RT306X /RT309X /RT35X2), datum 07/29/2010, voor W2000, WinXP, Vista 32/64 en Win7 32/64). Fake bij het downloaden een naam en fake emailadres, er wordt niet naar gekeken (ik zet er altijd Piet neer, met e-mailadres piet@chello.nl ;))

Gebruik die driversoftware, maar deïnstalleer wel eerst de software die je eerder had geïnstalleerd. Je krijgt er (als het goed is) een utility bij die je kunt gebruiken om je draadloze verbindingen mee op te zetten; er wordt dus niet 'de Windows manier' van WLAN AutoConfig bij gebruikt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oei Oei,

heb dit nog niet eerder gedaan :eek:

'k Hoop dat win niet instabiel wordt hierdoor :shocked:

'k laat iets weten of het al of niet gelukt is.

Alvast bedankt hoor :thumb:

Gr Sparrow :cool:

Voila,

stuurprogramma is verwijderd, ralink software geïnstalleerd!

Morgen of dinsdag reageer ik met het resultaat, wat afwachten nu.

Bedankt hoor :)

Hoi,

we zijn nu donderdag en ik heb mijn vrouw nog niet horen klagen omtrent het wegvallen van de verbinding!

Volgens mij is dit probleem dus opgelost!

Bedankt voor de hulp mensen!
Greetz,
Captainsparrow :thumb:

Fijn dat het geholpen heeft.

Graag je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan