Internet verbinding valt steeds weg, moet opnieuw wepkey intypen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xXChibiBunnyXx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
dus umm.. mijn wifi valt steeds weg, en als ik weer opnieuw verbind, dan moet ik de wepkey opnieuw intypen en daarna is internet erg langzaam/of geen verbinding, er komt zo een driehoek ding bij de streepjes, heb al de nieuwste driver, utorrent uit gedaan, en nog veel meer dingen geprobeerd, maar tevergeeft.
de enige oplossing dan, is de netwerkkaart uit de kabel trekken en dan terug doen.
weet iemand hier een oplossing voor? want ik begin nu echt de neiging te krijgen om me kop tegen de muur te slaan door dit probleem.

specs:
Netwerkkaart: TP-Link TL-WN822N
mobo: Rog formula Z
videokaart: gtx 680
procesor: AMD FX-9590

Je router eens aan en uit zetten, soms helpt het. Als je internet van KPN hebt, heb je een speciale programma om je internet weer werkend te laten krijgen. (bij ons hielp het in ieder geval.) Je kan het proberen.

Zo op het eerste gezicht zit je op een zogenaamde weak spot. Kun je wat meer vertellen over de situatie? Allereerst kunnen er divesre oorzaken zijn waarom de WiFi verbinding wegvalt. Bestaan de muren van het huis uit gewapend beton? Zijn er in de straat meer mensen, die hetzelfde kanaal van de WiFi verbinding gebruiken (de buren bijvoorbeeld)? En er zijn nogal wat apparaten die dezelfde 2.4 GHz.band gebruiken als de WiFi Router. Dect telefoon, draadloze muis, babyfoon, ik noem maar eens wat. Ook die kunnen het signaal negatief beïnvloeden. Oh, het merk router is ook wel handig om te weten.

Laatst bewerkt:
Aan en uit zetten van de modem heb ik al vaak genoeg gedaan, en resetten is ook a gebeurd, had ook al de kanaal zo ver mogelijk gezet van de buren, probleem is er nog steeds. de router is een 'experia box v8' volgens mij van telfort, maar kan ook kpn zijn. mijn pc zit op de 2e etage en de router/modem zit op begane grond, gemiddelde signaal sterkte is 4 of 5 streepjes. van dat 2.4Ghz.band weet ik niet zo veel van. de channel staat op 10 (2.4G). kzal vanavond wel kijken als mijn pa thuis is, of wij die kpn programma hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan