internet verbinding valt uit, help!?!?!?!?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jason666

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht (win7, 64 bit) en als ik met deze laptop op internet ga (wifi), valt mijn internet vaak uit. Ik moet dan de modem resetten, dan komt internet weer tot stand.

Ik heb een livebox modem en een sitecom 54g turbo router. Deze router heb ik als stwitch aangesloten. Router een ip adres gegeven in de range van de livebox, de DHCP server uit gezet.

Wie weet wat het probleem kan zijn?

Draai om te beginnen maar eens het gratis programma inssider. Kijk hiermee eens of er anderen op hetzelfde wifi kanaal als jezelf zitten. Indien dit het geval is, pas dan je eigen kanaal aan.

ik kan zien dat er niemand gebruik maakt van mijn wifi verbinding.
Deze is WPA2 beveiligd. Of bedoel je dat niet?

ik kan zien dat er niemand gebruik maakt van mijn wifi verbinding.
Deze is WPA2 beveiligd. Of bedoel je dat niet?

Nee, dat bedoeld hij niet, je Wireless draait op een kanaal, als jouw kanaal hetzelfde is als andere WiFi's in de buurt dan krijg je problemen, je moet dan een kanaal of 5 opschuiven die niet gebruikt worden in de buurt .. (Lees: inloggen op je router en het kanaal wijzigen).

Ik doelde inderdaad op de kanalen.

Reden dat ik het vraag is dat 95% van de "doet soms wel/niet" vragen over Wifi hiermee te maken hebben.

Laatst bewerkt:
oke, bedankt voor de tip.
Zal het vanavond meteen proberen.
thanks!

bedankt voor de tip!!!!
Denk dat het nu zonder problemen draait!
grt

jongens,het probleem blijft toch bestaan.
Het heeft een dag goed gewerkt,maar nu valt mijn modem steeds uit en
moet hem dus resetten.
Ik heb dus een modem en en router als switch.

iemand nog een idee?
Het vreemde van alls vind ik, dat de livebox degene is die vastloop en niet de sitecom.
Als ik de livebox reset heb ik weer internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan