Internet verbinding valt weg bij sbs6 stream

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerlofP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
3
Beste mensen,
Sinds kort heb ik de uitzending gemist site van sbs6 herontdekt. Helaas gebeurt het altijd dat als ik een minutje aan het streamen ben mijn internet verbinding wegvalt. Alle andere apparaten op het netwerk blijven functioneren op het internet. Zodra het filmpje heet opgegeven verder te bufferen duurt het een halve minuut en mijn internet verbinding komt weer terug. De wifi verbinding met het modem geeft in eerste instantie alleen aan dat er geen internet verbinding is maar ook de wifi verbinding met het modem valt soms weg. Verder heb ik geen enkele andere problemen met de internet verbinding ik kan alle andere sites met filmpjes onbeperkt en snel streamen zoals youtube of dumpert.
Heeft iemand enig idee wat hier spaak loopt?

Laptop: Clevo M860tu, Windows 10 SL x64
Wifi/internet: Ziggo Cisco EPC3925 modemrouter
URL voorbeeld: http://www.sbs6.nl/video/a5GAnq58Z0Au

mvg Gerlof
 
Support: hier
Mogelijk kan een driver-update helpen (niet die van de Clevo site, want die gaan niet verder dan W7).

Ik zie 3 opties:
a. Realtek (link)
b. Intel (link)
c. GU702 (link)
NB: Links er alleen bij vermeld als referentie, dit zijn (verouderde) Clevo drivers, dus niet downloaden/installeren.

Kijk in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) onder Netwerkadapters na welke wifi module het over gaat.

Tijs.
 
De laatste drivers installeren maakt geen verschil deze waren al de laatste versie. Heb de netwerkkaart driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ,dit heeft ook niet geholpen.
Intel geeft wel aan dat Windows 7 de laatste versie is die de wifi link 5100 ondersteund maar dit is altijd bij Windows 8, 8.1 en de preview versie van Windows 10 goed gegaan. Kan me alleen niet herinneren of ik toen ook op de site van SBS6 een video heb gestreamd.
 
Ik zou het doen conform wat Intel zegt: Deïnstalleer alle drivers die je er zelf voor had geïnstalleerd, herstart de pc en gebruik (dus) de drivers die Windows (10) zelf meebrengt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan