Internet verbinding valt weg nadat laptop verbinding maakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gabi Ionita

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Berichten
30
Hallo,

Wij hebben thuis een draadloos netwerk met een livebox als modem en een linksys router die zorgt voor de draadloze verbinding.
Het probleem is alleen dat het internet weg valt wanneer ik mijn laptop opstart en verbinding maak. Eerst is er niks aan de hand en kan ik gewoon internetten, na een tijdje kunnen nieuwe pagina's niet geladen worden en weet je wel hoe laat het is. Het gekke is dat de tijd tot wanneer dit gebeurt verschilt; een keer duurde het 2 minuten, een andere keer 27 minuten en laatste keer laadde hij dat startpagina maar wanneer ik daar op een link klikte was internet al weer weggevallen.
Een ander raar iets is dat in de taakbalk gewoon nog de 4 streepjes staan van het internet, terwijl dus geen enkele pagina geladen wordt. Als ik de verbinding verbreek en daarna weer verbinding maak krijg ik wel verbinding met het netwerk, maar niet met internet. Dit staat ook aangegeven in het netwerkcentrum.
De enige manier is om de modem en router te resetten en even wachten. Na een paar minuten komt er dan wel weer verbinding, maar dit is natuurlijk verschikkelijk irritant.

Weet iemand wat er mis is?

bvd, Jeroen
 
Kijk eens of er nieuwe firmware voor je linksys router beschikbaar is en installeer deze dan opnieuw.
 
ik had dat probleem ook ik starte men computer gewoon altijd opnieuw op en na een tijdje was het gedaan
 
Kijk eens of er nieuwe firmware voor je linksys router beschikbaar is en installeer deze dan opnieuw.
Waar kan ik firmware vinden? En denk je dat het daar aan ligt? We hebben dit al een jaar ofzo en nooit problemen mee gehad, tot een paar dagen terug dus.
 
Zet eens een herstelpunt terug van vóór die "paar dagen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan