Internet verbinding valt weg (XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

user 911

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2004
Ik heb een probleem met mn internet verbinding.

ik heb nu een maand wireless internet. Ik heb een wireless modem van Planet internet. Sinds kort heb ik nieuwe onderdelen in m'n computer. Er is toen ook windows XP opgezet. Alleen als ik verbinding heb, dan is de verbinding zeer goed, maar toch valt hij om de haverklap weg. Kan iemand me hiermee helpen?

alvast bedankt

Probeer het eens als je de wiresless zero config van XP uitzet.Deze kan roet in het eten gooien.

Je kunt vinden onder:start,config scherm/systeembeheer/services.

Wat voor ADSL router/ modem heb je ?

Ik heb een speedtouch 570/570i wireless ADSL modem van Planet Internet

OK.Dan je heb je ook een client (softwareprogramma)
meegeleverd gekregen.Deze geeft onderandere de sterkte van het signaal aan (rechts onder in balk)

Heb je WEP code die onderop je speedtouch staat ingegeven ? Tevens je MAC adres ?
Heb je toevallig een powersafe aan staan ?
(kijk svp even bij eigenschappen netwerkkaart)

Als ik een signaal heb, dan is het altijd zeer goed. Wat is een mac adress, en wat is waar kan ik die powersafe uitzetten. Ik weet er niet zo heel veel vanaf.

Mac adres staat of op de verpakking van je losse kaart
of op de kaart zelf (voor draadloos netwerk)

Uitzetten powersafe doe je als volgt:

kijk svp eens bij geavanceerde eigenschappen van de netwerkkaart.
zorg ervoor dat "use power management" niet is aangevinkt.

Ik heb Wireless zero configuration uitgezet, maar dan valt de verbinding nog altijd weg en als ie wegvalt dan vind ie em niet meer. Bij de geavanceerde optie's van de netwerkkaart staat use power management niet bij. Ik heb een Sitecom wireless Network PCI Card 11m.

OK

Mijn advies is om de wireless config uit te laten staan.
Zet vervolgens je verbinding in eerste instantie op met je bijgeleverde kabeltje (CAT5).
Vervolgens loop je de procedure af wat betreft WEP-key en MAC adres.

Als je naar netwerkeigenschappen gaat van je netwerkkaart dan kun je onder geavanceerd een tweetal vinkjes weg halen een daarvan is in het nederlands geloof ik iets van energie ........

Ik kan het cat 5 kabeltje niet aansluiten op mn computer. En er staat ook geen optie om de energie uit te schakelen bij de geavanceerder opties van de netwerkkaart

Wat je zegt is dat je geen ethernetkaart in je computer hebt.Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk maar ok.Kijk nog eens even goed want ook mensen die draadloos internetten die moeten zo'n aansluitpunt hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan