internet verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Goedenavond,de laatste tijd valt mijn internet verbinding weg en specifiek als ik met
youtube bezig ben.
Zal het proberen even te schetsen.Ik start youtube op en download teen en 'tander
op een bepaalt moment zie ik dat het niet verder gaat ,er staat ook een uitroepteken
onder rechts in mijn taakbalk.Wanneer ik y.t sluit en ie 9 open komt er de melding
dat mijn internet niet meer werkt.
Als ik op verbindingsproblemen druk wordt het herstelt bij (adaptor lanverbinding)
Ik heb win7 64b ,comp. is een paar maand oud (hp)
Doe regelmatig cclaener ,mbam, en heb systeemherstel gedaan.
Het probleem is alleen wanneer er gedownload wordt ,en in 't bijzonder youtube.
Ik werk met een vaste verbinding op een bb box van belgacom.

janwitloof,

Hier nog iemand uit dat apenland. Heb jij zelf de installatie uitgevoerd of de mannen van Belgacom. Daar klopt wel iets niet met uw netwerkverbinding.
Uw netwerkverbinding moet op lokaal staan (Thuisnetwerk).

Laatst bewerkt:
Dit maakt op zich niet zo heel erg veel uit, thuis/bedrijf ..

Suc6! ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik veronderstel dat je een draadloze verbinding gebruikt. Kan je controleren of de verbinding ook wegvalt indien je bedraad gaat downloaden?

@ lutz,ik vrees dat ge niet goed bij de les bent,lees eens de laatste regel van mijn
begin topic.:confused:

Je hebt naturlijk gelijk. Maar dan weet ik het ook niet beter. Ik vermoedt dat je bij Belgacom moet zijn.

Dit maakt op zich niet zo heel erg veel uit, thuis/bedrijf ..

Dit maakt wel iets uit hoor , als er gebruik gemaakt word van een BBox
Een Bbox is niet enkel voor met de computer op internet te gaan, maar ook om digi TV te gebruiken.

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10321/~/uw-b-box-modem-aansluiten-aan-de-hand-van-een-ethernet-kabel

Het zou wel eens kunnen zijn, dat de beveiliging van de Bbox werd ingesteld dat Youtube moet geblokkeerd worden, en dan valt de internetverbinding ook uit.

Laatst bewerkt:
Dat zou natuurlijk kunnen,maar het fenomeen doet zich maar voor de laatste maanden,
terwijl ik de bbox toch al bijna zo,n twee jaar heb .Vroeger nooit dat probleem gehad.
dus ??..

Daar is volgens mij niets verdacht aan,het één heeft toch niets met dat ander te maken
toch.

Uw externe mediaplayer is aangesloten op uw Bbox. Je hebt problemen met Youtube en met bepaalde WMV bestanden. Volgens mij zijn er instellingen verandert aan de beveiliging van de Bbox.
Het is niet je internetverbinding waar je problemen met hebt, maar met al de apparaten in het netwerk.

Laatst bewerkt:
Nu moet gij mij eens vertellen mijnheer seniorke waar ge dat haalt dat mijn externe
mediaspeler is aangesloten op mijn bbox,en dan praten we verder.
Sorry, maar tegen dit soort insinuwering kan ik slecht tegen.

Dan moet er niet verder meer gezocht worden naar het probleem dat je internet uitvalt. Normaal word die externe mediaplayer op de Bbox aangesloten. Bij telenet word die op de modem aangesloten.

Die mediaplayer is een a.c.rayan playon hd mini ,en ik kan die inderdaad aansluiten aan
de bbox.Maar dat was nu niet het geval ,nog sprake van.Ik gebruik dat momenteel
alleen om met de usb af te spelen.Dus mijn vraagstelling over wmv heeft niks te maken
met de internetaansluiting,maar is wel door dit misverstand nog steeds niet opgelost.

Ik vind Belgie geen apenland, integendeel. Laatst was ik een weekend in Antwerpen en voordat ik het in de gaten had was het weekend al weer voorbij. Hahahaha.

Maar alle gekheid op een stokje. Is hier iets te vinden voor je. Kijk eens naar instelllingen. enz enz.

http://support.belgacom.be/

Wat is dat voor een bericht,dat krijg ik regelmatig.Als ik op de laatste regel druk komt
er vanalles voorbij gevlogen,wanneer er komt : adaptor voor lanverbinding terug
instellen: een seconde later marscheert mijn internet weer.

Hallo Jan ik begrijp het even niet meer zo goed. Kun je het even opnieuw doen.
Leg even uit wat je exacte probleem nu is a.u.b. Dan kunnen de helpers je nog beter helpen. Hoe is je verbinding nu. Heb je al eens rond gekeken bij mijn link. Er staat zoveel op. Je kunt ook op steekwoord zoeken wat jou probleem is. Als je bijvoorbeeld adapter invult krijg je troubleshooters over adapter en wat je kunt en moet doen. En we bedoelen het natuurlijk allemaal goed he. En soms werken oplossingen niet en soms wel.

Groet Manamana. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan