Internet verbinding weg bij spelen van game.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsman

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Ik heb een zeer raar probleem met mijn internet ( Of, misschien voor de experts geen raar probleem )

Ik zit nu op het internet, en het werkt nu ook. Geen problemen.
Al start ik een online spelletje, maakt absoluut niet uit welke, zoals de spelletjes Battlefield 2, Guidwars en etc. dan kan ik nog geen 2 seconden spelen of internet doet het niet. Of hij blijft hangen bij: Connecting... Maar inloggen op die spelletjes kan weer wel. En op internet surfen kan ook nog gewoon.

Soms ervaar ik ook dat de internet pagina maar voor de helft geladen wordt, en verder niks.
Soms is het ook dat mijn computer de netwerkkaart niet als aangesloten ziet. dan staat er geen enkel icoontje van internet. ( alleen die van Bluetooth en Hamachi )
Soms kan ik ook niet surfen op het internet, maar dan doet MSN en hamachi het wel.

Mijn systeem is ook wel instabiel, en na een zware onweersbui (was een jaar of 2 terug) was de bliksem ingeslagen op mijn netwerk kaart en modem. dat hebben we vervangen en heeft ook voor een aantal maanden probleemloos gewerkt. Nu moet ik om bijvoorbeeld spelletjes werkend te krijgen mijn computer uitzetten, stroom eraf, aanzetten. Als ik op 'Opnieuw opstarten' druk weergeeft hij bij het opstart van windows ( bij het logo, splashscreen ) blauwscherm in een flits. Dan moet ik systeem herstel doen naar een vorig punt. Dan weer stroom eraf, en zo moet ik af en toe uren prutsen om hem weer opgestart te krijgen.

Is er een duidelijke verklaring voor, of is het maar beter al gooi ik deze uit mijn raam?

PS: Mijn computer staat op de 2e verdieping, beneden en op zolder zijn er minder internet problemen als op mijn computer. Soms hebben we alleen beneden internet, en soms heb alleen ik internet, of iedereen heeft internet, behalve ik.

het staat zo aangesloten: De PC van beneden staat via het modem, vanuit het modem naar de router, en vanuit de router naar mijn PC en zolder PC

Alvast bedankt voor het lezen :P

Laatst bewerkt:
Gaat dit over een draadloos of bedraad netwerk?

Als het draadloos is probeer het dan eens met een draad en kijk of er verbetering is. Ik heb zelf het draadloos thuis eruit gegooid omdat ik dezelfde verschijnselen had.

Ron

Als de bliksem in je pc is geslagen en je hebt dit soort netwerkproblemen, dan is het wellicht tijd voor een nieuwe (2e hands) pc... :shocked:

Om te beginnen waarom staat er een PC direct op het modem en de rest via de router?
Waarom niet allemaal op de router?
Wat voor router heb je?
En als bedraad wat zijn de kabellengtes ongeveer en is het CAT3, 5 of 8 (staat op de mantel van de kabel)? Bij CAT3 gewoon vervangen..door minimaal CAT5
En als draadloos, wat is de afstand en wat zit er tussen, heb je andere apparatuur in de buurt staan?

Blikseminslag die modem en netwerkkaart vernielt heeft ongetwijffeld meer schade aangericht. Maar een blauw scherm in een flits kan ook duiden op geheugenproblemen. Kun je controleren zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=262883&highlight=geheugen

Wij hebben internet door een draadje. Maar er zit standaart een draadloze internet adapter in mijn computer, maar die gebruik ik niet omdat er slecht ontvangst is.

Onze router komt van Sitecom, dat is alles wat ik ervan weet.
En waarom die niet direct op het modem staat? Omdat de draadjes te kort zijn voor de verdiepingen. en dit was de makkelijkste oplossing.

En mijn netwerkkaart is na de bliksem inslag wel vervangen door een gloednieuwe. ( en het modem ook, de router niet )

Maar het is wel, ( ik heb net systeem herstel gedaan ) start hij automatisch opnieuw op, en dan heb ik heel vreemd beeld. Stroom eraf, erop en dan is het weer goed en nu werkt hij weer prima. Ik denk dat het ook zou kunnen komen door spyware. Net zat ik weer probleemloos op een online spelletje. Maar er zal hoogstwaarschijnlijk wel wat stuk zijn, en vervanging is ook zeker nodig. Ik heb het geld voor mijn nieuwe ( Game ) Pc over 10 maandjes verzameld, en tot die tijd is het wel knijpen zonder PC :P

Je mogelijk beste oplossingen.

1. zorg voor langere "touwtjes" en zet alle pc's achter de router. (dan kunnen ze ook allemaal achter de firewall in de router; veiliger)...dan zitten ze ook werkelijk in hetzelfde netwerk. En voor een tientje moet je niet gaan prutsen...dat zal de 10 maanden niet groter maken.

2. schoon de labiele pc helemaal op; alles nieuw installeren vanaf besturingssysteem aan toe is het allerbeste in dit geval...

3. schakel de draadloze verbinding ook werkelijk uit als je het niet gebruikt. (ook op de router)

Nou, ik dacht dat hij het deed, maar nee. Op de dezelfde dag zijn alle problemen weer terug... Ik ga denk dan toch maar een keertje windows opnieuw installeren want ik word hier echt moedeloos van...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan