Internet verbinding werkt oppeens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
502
Ik heb een netwerk van 1 pc en 2 laptops
een kabelnetwerk

achter de pc hangt een adsl modem en daarachter een sitecom router/4 point switch
van daar uit gaan 2 kabels naar elke laptop

de laatste tijd heb ik problemen met mn internetverbinding, mn router doet het dan een aantal uren niet waarna hij het weer doet

Nu na een paar uur doet hij het nog steeds niet, na een hoop gerommel met de installatiecd heb ik internet op 1 van de 2 laptops maar de pc en de andere laptop niet

Ik weet totaal niet hoe dit oppeens komt :confused:
Als iemand iets weet ?
 
Al eens een modem en router reset gedaan?
Router dus niet alleen stroomloos, maar geheel resetten.
In het boekje staat hoe.
Iets als de resetknop een seconde of 15 vasthouden ofzo, terug naar fabriekssettings.
Daarna met de cd-rom opnieuw aanmelden.
 
ok , ga ik proberen maar snap dan nog steeds niet waarom mijn laptop wel internet heeft en de pc en de andere laptop niet :confused:
 
Kan zijn dat er iets haperd aan je kabel of router.
Op het moment dat je geen internet hebt, krijg je dan nog wel een inter-ipnummer?
Start, uitvoeren, cmd, ipconfig /all
 
ja , krijg zo'n dos schermpje nadat ik gedaan heb wat je schreef in je vorige post en achter ip adress staan van die nummers , dus ja
 
Een ip-nummer dat begint met 192? Of met 10? of met 169?
Dsu op het moment dat je niet meer kunt internetten.
 
nou ja na dat router gereset te hebben , had ik weer op geen enkele pc of laptop meer internet de volgende ochtend weer internet op mn laptop maar niet op de andere pc of laptop

Het ip adress op de laptop met werkend internet: begint met 10

Het ip adress op de pc waar het internet niet werkt: daar staat niet ergens ip adress wel autoconfiguratie Ip-adress die begint met 169
 
Juist en een ip dat begint met 169 betekend dat ie geen verbinding heeft met de hub of router.
Dat ip wordt gegenereerd door je entwerkkaart.
Ik twijfel aan je bekabeling of aan je router.

Je kunt nog iets proberen (bijlage), maar of dat op een flaptop goed werkt.....
 
Laatst bewerkt:
Van de ADSL modem gaat een kabel naar de router en van de router gaat een kabel naar pc 1 , vanuit de router gaan 2 kabels naar de 2 laptops

Wel vreemd dat de laptop wel internet heeft en de pc en die andere laptop niet
:(

Welke kabel zou ik moeten vervangen ?
 
Wissel de kabel eens van de ene naar de andere laptop.
Dus de werkende kabel proberen in de niet-werkende laptop.
Resultaat? (ik heb nog een vermoeden, maar dat vertel ik dadelijk)
 
Werkt niet op die andere laptop , het ip adress begint trouwens met 192 daar
 
Op het moment dat je de kabel heb verwisseld heb je een 192.x.x.x ip? Of daarvoor ook al?
Dan heb je verbinding met de router, en lijkt het probleem niet in de router te zitten.

Wat je nog kunt proberen is in de router je ip-lease time bekijken.
En je ip-range een stuk of 10 te geven.
Dus bijvoorbeeld 192.168.2.100 t/m 192.168.2.109
 
daarvoor en daarna begint het ip adress met 192
en ik weet niet hoe ik die range verander
 
Inloggen in de router.
Meestal iets als http : //192.168.2.1 (zonder spaties)
Dan even zoeken naar ip-range
(kan zo niet zien waar dat staat)
 
als ik dat doe dan word er gevraagd om naam en wachtwoord , inlog naam en wachtwoord word niet geaccepteerd als ik die intik , heb ook met de installatie cd geprobeerd de laatste stap daarvan is ook het naam en wachtwoord intikken die word daar ook niet geaccepteerd ook al is het wel de goeie gebruikersnaam en wachtwoord
 
Staat in het boekje van de router nog een inlognaam en wachtwoord?
 
ja, nu lukt het wel
kan niet vinden waar je die range kan veranderen :confused:

bij home staat bij Wan status dat de gateway unreachable is trouwens
 
Laatst bewerkt:
ik zet alles nog ff op een rijtje

Modem: Speedtouch ethernet modem (1 utp ingang dus voor 1 pc geen muli pc modem)
Provider: Het Net , Adsl-Surfen
Router: Sitecom 4 poort switch
Statuslampjes modem - staan allemaal aan
Statuslampjes router - staan wel aan maar flikkeren nogal
Besturingssysteem - Windows xp
Voorgeschiedenis - router deed het al een paar keer een paar uur niet, (flikkerende lampjes geen internet op alle pc's die erop aangesloten waren) verder niks geinstalleerd of gedeinstalleerd , geen virussen of spyware verwijderd

(Als ik elke pc/laptop alleen aansluit op de modem dan is er wel verbinding met internet)

En hier mn eerste post

Ik heb een netwerk van 1 pc en 2 laptops
een kabelnetwerk

achter de pc hangt een adsl modem en daarachter een sitecom router/4 point switch
van daar uit gaan 2 kabels naar elke laptop

de laatste tijd heb ik problemen met mn internetverbinding, mn router doet het dan een aantal uren niet waarna hij het weer doet

Nu na een paar uur doet hij het nog steeds niet, na een hoop gerommel met de installatiecd heb ik internet op 1 van de 2 laptops maar de pc en de andere laptop niet

Ik weet totaal niet hoe dit oppeens komt
Als iemand iets weet ?
 
Laatst bewerkt:
Heb je op de niet-werkende machines toevallig Norton en / of Zone-alarm draaien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan