internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrynicole

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Ik ben aan het prutsen geweest mijn bedoeling was om een wireless adapter te instaleren maar ik ben zo aan het prutsen geweest dat ik op deze computer geen verbinding meer krijg met internet.
Het gaat om een computer met windows 98SE, een ADSL verbinding met een router en ik ben aan het prutsen geweest met adapters en protocollen?????
HELP Nicole

Doe eens een 'modem-reset-actie'.
Korte tijd de reset indrukken, wachten tot de modem weer 'rustig' is, en dan de pc herstarten.
Opgelost?

Nee? Doe een 'modem-terug-naar-febrieks-instellingen-actie'
Lange tijd de reset indrukken, wachten tot de modem weer 'rustig' is, en dan de pc herstarten. Hoe lang staat in het boekje van de modem / router.
Opgelost?

Nee? Post even hier wat je nu hebt geprobeerd, dan krijg je de volgende tip.

Die resetten dan mee ja.
Die dus ook herstarten.

Als ik het goed lees ben je alleen met je wireless adapter aan het stoeien geweest.
probeer de adapter eens te verwijderen uit je systeen en laat windows hem opnieuw instaleren. "configurstiescherm" > "systeem" > "hardware" klik daar op de adapter en verwijderen klikken pc opnieuw opstarten en laat de wizard zijn werk doen.

waarschijnlijk staat alles dan weer op standaard, en kan je weer fris beginnen.
Als er geen beveiligingen ingesteld staan op je modem/accesspoint dan is er een grote kans dat de verbineding er ook weer is. Anders kan je het beste eerst even je beveiliging voor draadloos netwerk in je modem/accespoint uitschakelen zodat je eerst weer een stable verbinding heb en dan je beveiliging weer inschakelen op beide alle aparaten

Een modem reset oid lijkt mij gezien je verhaal niet erg zinvol omdat je volgens jezelf alleen maar aan de wireless adapter heb zitten vogelen.

Een modem reset oid lijkt mij gezien je verhaal niet erg zinvol omdat je volgens jezelf alleen maar aan de wireless adapter heb zitten vogelen.

Klopt, maar een fabrieks instellingen reset, geeft wel het gewenste resultaat.
Daarna de draadloze afdeling weer aanzetten, en passwrod regelen (eventueel wpa2) en dan zou het moeten werken.

Misschien heb je wel gelijk @Paul-RT maar er word gepraat over een adapter in win98 waarvan de protocollen in de war zijn.
Als je een modem reset zal het protocol c.q adapter op de win98 nog steeds niet werken.

Lees ik de vraagstelling goed dan lijkt het of er nog meer pc's in het netwerk hangen en die schijnen geen probleem te geven.
Vandaar dat ik denk dat een modem reset of fabrieks instellingen terug zetten geen resultaat zal geven.

Maar laten we het bericht even afwachten van de vraagsteller mischien dat er meer duidelijkheid komt.

Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt dat jullie meedenken!
Ik zal bij het begin beginnen.
Ik heb een wireless router gekocht (linksys)Daar heb ik nu 3 computers op aangesloten, 1 bekabeld en 2 wireless, deze werken goed.

De derde , waar het probleem om gaat , wil de wireless adapter maar niet instaleren. Dus heb ik het bekabeld geprobeerd, dat ging in eerste instantie goed maar doordat die adapter maar niet wilde instaleren ben ik aan het prutsen geweest in "netwerk" met adapter/protocol en ICP/... en doet deze computer het ook niet meer bekabeld.

Toen ik de wireless aan het instaleren was vroeg hij om de cd van windows 98 SE maar aangezien het een oude computer van mijn mans werk is hebben we deze cd (nog) niet.

Op het moment is mijn grootste probleem dat ik helemaal geen internet heb op deze computer, de wireless komt later wel..............................

Ok, probeer dan eerst om de netwerkkaart (bekabeld) te resetten volgens de bijlage.
Daarna alleen de pc herstarten en nieuwe hardware laten installeren.
Nu zal de netwerkkaart weer werken, en normaal gesproken heb je meteen internet.
Controleer of bij i.e. extra / internet opties / verbindingen een vinkje staat bij "Nooit een verbinding maken". Dat is noodzakelijk voor correcte verbinding met de router.

De draadloze ontvanger de-installeren, en daarmee later opnieuw beginnen.
Wellicht ondersteund je ontvanger NIET de beveiliging van de zender; wpa2 of wpa...

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn netwerkadapter verwijderd,( instalatie ongedaan maken stond er niet) maar zodra ik hem weer aanzet krijg ik geen melding dat hij hem niet kent.Er gebeurt niets, ook geen internet, heeft het zin de 2e optie te doen van de bijlage?

De melding"nooit verbinding maken"is niet opgelicht(licht grijs) maar staat wel aangevinkt

Heb ik nu een nog groter probleem?

Nicole

Heb je na het verwijderen - (softwarematig, dus je kaart in de pc laten zitten) - je pc opnieuw opgestart?
Dan wordt de kaart weer gevonden en de driver geinstalleerd.
Je netwerkkaart heeft dan een nieuwe verbinding met standaard settings.
Optie 2 kan daarna zeker wel.
Daarna zou je pc normaal moeten internetten, bekabeld.

Check ook even je apparaatbeheer.
Staan er nog gele driehoekjes?

Ik heb hem software-matig verwijderd maar onder apparatenbeheer staat geen netwerk adapter meer en hij heeft ook geen melding gegeven van nieuw hardware gevonden.

In aparatenbeheer staan geen gele driehoekjes maar wel veel gele vraagtekens en gele uitroeptekens

Ok, en wat vermelden die vraagtekens en uitroeptekens?

Het zijn er erg veel:
vraagteken;
overige apparaten:PCI Multimedia audio.PCI Universal serial device bus, VIA Rhine11 fast ethernet adapter.

Systeem apparaten: controller voor dir. geheugentoegans, samengestelde energiebron
uitroepteken:
USB controller 3 keer viatech 3038 invers hostcontr. voor PCI naar USB

vaste schijf contr.:via bus master PCI IDE contr.

Kun je hier wat mee???

Ik wel, maar kun jij er wat mee?
Heb je een cd-rom van je moederbord?
Dan kun je ze 1 voor 1 laten zoeken naar een driver.
Soms moet je wel een driver-mapje aanwijzen op de cd-rom.

Je ethernetkaart die daar staat vermeld geeft de problemen om bekabeld te internetten.
De usb fouten geven problemen met je wireless usb ontvanger.

Succes.

Misschien nog een andere optie.

Gezien je de Win98 cd niet hebt zal je ook de cd van je moederboard niet hebben.

1.Tijdens het opstarten van je pc komt onderaan in het scherm een heel lang nummer te staan. Op het moment van tonen op de "pauze/ break" knop van je toetsenbord drukken. opstarten stop(pauseerd) en je kan het nummer overschrijven.
Met dit nummer ga je "googlen". Is het moederboard niet al te exotisch dan kom je bij de fabrikant uit en zal je daar waarschijnlijk ook de "via" chipset drivers vinden voor je moederboard. Deze instaleren op je Win98 pc via cd of floppy.

2. Je netwerk kaart, waarschijnlijk vindt je deze ook bij de fabrikant van je moederboard, mits het een onboard ( ingebouwde / vast op moederboard ) netwerk kaart is.

3. Mocht de kaart zich in het geheel niet laten installeren koop een nieuw kaartje, kost tussen de € 5,00 & € 7,00. Driver word dan bijgeleverd.

4. Dan zal je nog problemen kunnen ondervinden met de protocollen als deze nog niet geinstaleerd waren onder WIN98. Stop er dan een XP cd ( evt lenen bij de buren, niet licentie afhankelijke handeling) in je Win98 pc, ga in het menu naar extra "netwerk installeren" volg de wizard en kies voor jou het passende netwerk. De nodige bestandjes voor netwerken worden nu geinstalleerd. PC zal om een herstart vragen, CD eruit halen.
Nu zou je netwerk moeten werken.

Voor je wireless adapter, als dat een USB is, zal je punt 1 moeten uitvoeren i.v.m. de aansturing van je USB. Als het een PCI is dan zou het alleen moeten lukken met de driver die bijgeleverd is bij de kaart.

Als je punt 1 & 2 niet ziet zitten kan je ook volstaan met alleen punt 3 & 4. Wel kans dat je netwerk kaarten niet 100% functioneren i.v.m. de niet geistalleerde chipset voor PCI als je punt 1 niet hebt / kan uitvoeren.

Je moet in beginsel wel aannemen zoals @Paul-RT ook al aangaf dat je de chipset/drivers voor je moederboard eigenlijk altijd moet installeren voor een betere werking van je pc. Het klink uit je verhaal dat deze niet echt aanwezig zijn op je Win98 systeem.

succes

Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik heb een cd van Windows XP office er in gedaan en een setup gedaan. Toen vond hij de netwerkadapter weer, wat ik toen gedaan heb weet ik niet meer, ik heb de netwerkadapter ergens aangebonden???

Maar hij doet het weer!!!! Bekabeld weliswaar, de USB herkend hij nog steeds niet.Het cd is gedeeltelijk geinstaleerd niet helemaal dus ik denk dat ik een bestandje mis of zo.

Ik heb nu Linksys gemaild met mijn vraag.

Nicole

Misschien best wel brutaal...

Maar ik ben nu wel erg nieuwschierig welke vraag jij Linksys stelt...?
En welke setup heb je nu gedraaid die voor het netwerk instellen of de setup om XP te installeren...?

Het lijkt me een 100% probleem met je win98 systeem....!!!

Hallo, waarom brutaal?

Ik heb gevraagd waarom mijn adapter niet kan installeren wat ik verkeerd doe?
Maar op deze computer staat windows 98 SE scheelt dat?

Ik ben echt een leek op computer gebied, ik vindt het erg leuk en doe dan maar wat. Ik had een cd met Windows XP office en die heb ik laten draaien, hij heeft niet veel veranderd aan het programma wat ik kan zien dus niet het hele bestand omgegooid maar wel die net werkadapter er weer op gezet. Vraag me niet hoe?(blond he?)

En waarom denk jij dat het een probleem is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan