Internet-verbindingen foetsie!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Hallo,

Alle Internet-verbindingen zijn onder WinXP-HE uit Netwerkverbindingen verdwenen?? Melding bij nader onderzoek: "Remote Access Auto Connection Manager-service kan niet gestart worden.". Verder gezocht: "Fout 1068 Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.".
En toen werd het donker........
Wie, o wie? (Aan Help heb je meestal ook bitter weinig!)

Pimpernel.

Mocht er na Gezina's tip niet uitkomen dan heb ik nog het volgende.
Kun je ook niet in de veilige modus komen?
Zou ik eerst eens bij Services kijken.
start/systeembeheer/component service/services

Heb je misschien een andere service uitgeschakeld?
Als je rechtsklikt kun je zien wat er nog meer van afhankelijk is.
Als je de een uitschakeld doet de ander het ook niet meer.

Tip opgevolgd en uitgebreid gespeurd bij services. Ook gekeken bij het logbestand Systeem: hier komt steeds weer de foutmeldingen van de Service Control Manager samen met RASman en W32time.
Verder nog niets kunnen vinden helaas.
Bedankt voor het meedenken alvast!

Pimpernel

Stonden die services wel gestart?
Als je automatisch ziet staan wil je er nog wel eens instinken.

Van de afhankelijken Remote Procedure Call RPC alsnog gestart maar die andere - NetBIOSgroup - kan ik nergens vinden. Buitengewoon lastig!
Het probleem is volgens mij ontstaan na het uitvoeren van een dynamische update vanaf de originele installatieschijf omdat Verkenner kuren vertoonde (slechts éénmaal te openen - en ik hiervoor ook nergens een oplossing kon vinden.
Eerst ga ik nu de tip van de onbetaalbare Gezina eens uitproberen en anders wordt het proberen met Systeemherstel. Ik houd van mijn PC-activiteiten altijd vrij nauwgezet een logboek bij waardoor ik nu vrij nauwkeurig een datum kan prikken waarop alles nog goed werkte.
Tip Gezina geprobeerd: van de 8 in te schakelen services stonden er 6 gestart. Eén - Remote Access Connection Manager - ontbreekt echter, de andere - RAACM - is mogelijk daardoor ook nog steeds niet te starten (fout 1068). Ook nog als probeersel Routing and Remote Access op automatisch gezet (stond op uit): deze werkt en stopt daarna.
Ga nu nog de hint 'Error 1058' bekijken.
Bericht bekeken maar ga hier de mist in: genoemde services in punt 1 kan ik niet vinden (ik neem aan dat ze Bureauaccessoires bedoelen?).
Na beter lezen gezien dat dit ook niet voor XP is!
Herstelpunt geprobeerd uit te voeren: mislukt omdat het verste punt nog na de fout lag! Dit valt zwaar tegen, ik had de benodigde ruimte op maximaal staan.
Nu wordt het toch echt duister.......!
Weer bedankt voor het meedenken.

Pimpernel.

Laatst bewerkt:
....en er schoot een lichtstraal uit de virtuele hemel in dit dolgedraaide brein!
Plotseling gerealiseerd dat ik er destijds SP1 overheen had gezet (gekocht op CD-rom). Tja, als je dan gaat updaten zonder dit SP er ook weer te installeren dan vraag èn krijg je problemen!
Alsnog gedaan en zie...... alles kits, kindje in de kolenbak!
Rest de vraag omtrent de aanleiding tot deze hele opwinding: het slechts 1x openen van Verkenner.
Enfin, het draait weer als vanouds en voortaan meer kopieën maken van de C-partitie! (en niet zo stom zijn dat Sp1 te vergeten!)
Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken en -leven!

Pimpernel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan