Internet verdelen bovenste etage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruubk

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Hallo,

Ik heb beneden mijn router staan. Hiervandaan heb ik een kabel getrokken naar mijn bovenste etage zodat ik hier op internet kan en kan gamen. Nou wil ik echter boven nog een computer+xbox op het bedrade netwerk aansluiten. Is het mogelijk om de kabel boven te verdelen? En wat zou ik hier dan eventueel voor moeten aanschaffen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Uitbreiden van het aantal beschikbare bedrade poorten doe je met een netwerkswitch. Kosten zo rond de 15 - 20 euro voor een 5 poorts 100 mbit switch. Je kunt daar dan 4 computers/xbox etc. op aansluiten, want 1 aansluiting gaat verloren voor de kabel die naar je router gaat.

Er zijn ook duurdere switches die sneller zijn en/of met meer poorten. Misschien koop je liever een een 8 poorts 100 mbit switch ipv. een 5 poorts, want daar kunnen (op termijn) 7 computers/xbox etc. op, maar ik denk niet dat het zinvol is om een snellere (1000 mbit (=gigabit)) switch te kopen.

Tijs.

Bedankt voor jullie snelle reacties! Het is dus redelijk gemakkelijk om zon switch dr op aan te sluiten? Ik download ook redelijk veel via mijn pc. Is 100mbit snel genoeg? Of maakt het geen verschil als ik die van 1000mbit neem?

Als je Internet-verbinding niet sneller is dan 100 mbit /s dan is het zo prima.
Zelfs als het wél hoger zou zijn dan 100 mbit /s, dan moet je nog in de gaten houden dat mensen die 'beneden' verbonden zijn ook bandbreedte gebruiken.

Ik ga er dus vanuit dat een 100 mbit /s switch prima is voor jouw doeleinden. Ik hintte daar al naar in mijn startposting.

Tijs.

Ok top! Is de link een goed idee om te kopen? Want dan bestel ik deze.. Of zou je me een ander aanraden?

Ik heb (toevallig) de door jensen122 gelinkte switch zelf ooit aangeschaft voor een klant van me. Die werkte prima, dus ik denk dat je daarmee goed uit de voeten kunt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan