Internet verdelen en download ports blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan121

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Hallo Helpmij forum,

Thuis heb ik een Sweex LW050v2 router, maar het probleem is: er zijn 3 pc's op het netwerk aanwezig. 1 vaste PC en 2 laptops op wireless. Op 1 laptop wordt constant gedownload en diegene wilt hem niet afzetten of de download snelheid lager zetten....dus ik moet hem dwingen. Hem totaal van het internet afhouden is niet de beste oplossing.

Ik wil graag weten:

-Hoe je alle porten moet blokkeren en kan bepalen welke open mogen zijn en welke niet.
-Enig programma dat alle online apparaten opspoort en ik kan bepalen tot welke snelheid hij mag downloaden.
-Hoe ver een verbinding met draad direct aan de modem zou helpen.

Alvast bedankt.

Dat soort zaken wat u wilt wordt in de router geregeld.
Pagina 87 van de handleiding van de router staat hoe poorten voor een specifieke aangesloten PC te openen of te sluiten.
In de router wordt weergeven welke PC's aangesloten zijn. (zie handleiding).
Het regelen van de download/upload snelheid per PC wordt ook door de router geregeld, maar die van u kan dat niet (voor zover ik kan zien)
Een draadverbinding is altijd sneller dan een draadloze verbinding. Maar dat lost uw probleem niet op.
Wat wel wat uit kan maken is als uw PC via een draad met de router is verbonden en degene die maar blijft downloaden draaloos. Draadloos is erg gevoelig voor afstand tot de router en wat er allemaal tussen de router (antenne) en de ontvangende PC/laptop inzit. Een muurtje, of metaal daartussen in verlaagt de draadloze bandbreedte al aanzienlijk.

Heel erg bedankt voor deze reactie, kan ik mee aan de slag.

Kunt u even een link naar de handleiding geven zodat ik die door kan lezen, aangezien ik hem niet meer terug kan vinden.

Denk dat ik maar alle download porten van bittorrent en utorrent ga dichtzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan