Internet verdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Berichten
337
Hallo,

Ik heb thuis:
2 Desktop PC's
1 PS3
1 Splitter --> (voor 2 PC's)

Nu is het internet op beide PC's die op de splitter zitten erg traag.
Download snelheid 0.28 Mbps (Splitter PC)
Download snelheid is 48.32 Mbps (Desktop PC)

Kan ik de snelheid op mijn splitter PC's verhogen?
En mijn playstation bijvoorbeeld snelheid minderen wat ik er bij een PC bij doe?
 
Vervang de splitter door een Switch.
 
Is er geen andere manier, ik heb niet veel zin om weer wat te kopen.
Ik heb de splitter net gekocht.
 
Een switch is ook een soort splitter. Kun je laten zien wat je precies hebt gekocht?
 
Klopt. Dat is inderdaad een switch. Een splitter is een stekkertje waarmee de kabel kan worden verdeeld en is dus een heel ander ding.
Vandaar even de verwarring. Een oplossing voor je probleem heb ik dan zo niet.
Maar even wachten of er nog iemand reageert.
 
Ik snap niet zoveel van je 'meetresultaat':
Download snelheid 0.28 Mbps (Splitter PC)
Wat is de 'splitter PC'? Je hebt duidelijk een switch zoals al vastgesteld was, maar heb je nu 4 PCs en een PS3? Waarbij 2 PC's+PS3 op de router zitten en dan nog twee PC's op de switch - die weer aan je router zit?
Of hebt je in totaal 2 PC's die via de switch op je router zitten? En dan de PS3 rechtstreeks op de switch? Of zit alles op de switch?
 
Dit: Waarbij 2 PC's+PS3 op de router zitten en dan nog twee PC's op de switch - die weer aan je router zit?

Aangezien de internetkabels bij ons onder de grond lopen, heb ik een switch gekocht voor 8 poorten, zo hoef ik geen nieuwe kabel aan te leggen.
Ik heb hier namelijk een computer "hok" en er zouden altijd meer internetkabels nodig kunnen zijn, vandaar dat ik er gelijk een 8 poorts switch bij heb gekocht.

De PS3 en 2 normale PC's zitten op de router.
De switch zit ook op de router (en in de switch zitten dus 2 PC's die traag internet hebben).

Hoe kan ik het internet beter verdelen / sneller maken op de "switch computers"

Hopelijk is het zo duidelijker;)
Alvast bedankt!
 
Yep, dank je voor de toelichting. Heb je kant en klare kabels gebruikt, of zelf gemaakt? Connectoren direct op de kabel? Of via WCds?
 
Kant en klare kabels. Connectoren zitten direct op de kabel. Ze gaan dus van mijn PC direct naar de router/switch.
 
In eerste instantie dacht ik aan verkeerd gekruist aderpaar. Maar nu kan ik alleen nog het volgende bedenken:
1 - PC's/switch staan te flipperen tussen 10/100/1000 Mb verbinding. Hierdoor gaat de performance flink naar beneden. Je zou de netwerkkaart in de PC's eens vast op 100 Mb kunnen zetten ipv Auto Detect.
2 - Kabel pikt interferentie op, bijvoorbeeld 220 kabel - vind ik zelf niet heel aannemelijk.
3 - Switch is kapot. Dit zou je kunnen testen door één van de PC's rechtstreeks op de kabel die nu van de router naar de switch loopt te zetten. Moet je natuurlijk wel eerst even optie 1 getest hebben.
 
Ik zou, net als Rene al zegt, eerst de downloadsnelheid meten zonder switch. Als dat veel hoger is dan lijkt me dat de switch het probleem is en dan zou ik een nieuwe gaan halen

Ron
 
Ik wil eerst deze even proberen:

1 - PC's/switch staan te flipperen tussen 10/100/1000 Mb verbinding. Hierdoor gaat de performance flink naar beneden. Je zou de netwerkkaart in de PC's eens vast op 100 Mb kunnen zetten ipv Auto Detect.

Hoe doe ik dat?
 
Het werkt! Heb nu op beide PC's een goede internetsnelheid.
Het lag dus wel aan m'n instellingen.

Bedankt!
 
Beste,

Ik heb thuis 2 pc's met een netwerksplitter ertussen. De ene pc heeft een downloadsnelheid van 30 Mb en de ander heeft 60 Mb. Ik heb de tip hierboven al geprobeerd, maar het helpt niet. Ik heb een internetabbonement van 100MB. Ik vroeg me af of ik met die splitter naar allebei de pc's 100 Mb kan laten lopen. Volgens de man in de winkel kan de splitter 100 Mb per aangesloten poort aan, maar bij mij is dit niet het geval.
 
Probeer de snelheid eens over je LAN te testen. Kopieer een groot bestand vanaf een derde aansluiting op de switch naar de pcs op de andere poorten. Kijk eens hoe lang dat duurt. Als er nog steeds zo'n groot verschil is zou ik eens naar de kabel kijken. Zelfgemaakt?
 
Welkom ibovangeffen,

Zoals je ziet reageer je op een topic ouder dan 3 maanden. Volgens de voorwaarden is dat niet toegestaan. Om die reden gaat er dan ook een slotje op. Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen en je probleem daar beschrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan