Internet Verkeer Bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaGroove

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Dag,

Ik heb een Wanadoo Cable internet verbinding. En daardoor heb ik een download limiet:'(.

Omdat mijn vader als de dood is dat we er over heen gaan, door onder andere mijn hevige internet gebruik, wil hij graag weten hoeveel bytes er verstuurt zijn.

Daarvoor wil ik graag een programma in VB schrijven. Ik moet alleen weten hoe ik het DataVerkeer kan onderscheppen (ik heb een router), en dan speciaal het aantal bytes.

DUS:
Hoe kan ik het aantal bytes dat verstuurt (of ontvangen) opvragen. Dit hoeft geen totaal te zijn, want ik kan het totaal gewoon optellen:d

mvg

W

Wat voor router heb je ?
De meeste routers houden het ook bij !!

Moet je per se een router ertussen hebben hangen? Ja, ikzelf heb op breedband gebied alleen ervaring met kabel niet met adsl maar een router heb je dacht ik alleen maar nodig als je het wilt delen, toch?

Enfin, kijk hier eens tussen voor wat (gratis maar ook betaalde) tools om je in- en uitgaand verkeer te monitoren.

JAJA, ik wil zelf een programma schrijven. (ander zou het niet tussen programmeren staan:P)

Het gaat mij niet echt om het bijhouden, maar meer om de lol van het bouwen:P

mvg

Wouter

Ehm... Oops, dat had ik even over het hoofd gezien. Ik las alleen de woorden "bijhouden, wie weet hoe, vader boos, limiet, dataverkeer, wanadoo cable" :p :D. Nou ja, eigenlijk komt het erop neer dat ik die ene alinea van dat programmeer gedeelte min of meer een beetje zeg maar kortom in grote lijnen heb overgeslagen. Of was het nou overgeslagen heb :( :confused: :8-0:.

Anyway... Misschien kun je een deal sluiten met een maker van een programma in die lijst dat je de broncode mag bekijken :D. Weet ik veel ik programmeer tenminste in open source materiaal :D

Open Source Code programmeren. Eigenlijk heb ik het voor het programmeren nooit een voordeel gevonden, voor het verkrijgen van code wel:D

En wat het niet "Ik heb had overgeslaagd???:P"

mvg

Wouter

Nou ja het is om eerlijk te zijn (voordat iemand die ik ken en ook actief is op helpmij gaat reageren) ook geen "programmeren" wat ik doe. Officieel heet het scripten (PHP) en dat is open source maar dat valt niet te vergelijken met VB of C...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan