Internet verkeer wordt geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Hi,

ik gebruik WinXP Pro SP2 met de laatste updates. Als browser gebruik ik Firefox 1.0.4. Nu doet zicht het volgende probleem voor:

Regelmatig, maar niet altijd verlies ik mijn internet signaal nadat ik de computer enige tijd niet gebruikt heb. Ik kan dan nog wel mailen en ftp'en maar geen websites bekijken. Firefox en IE kunnen dan geen enkele pagina vinden.

Ik draai een lokale webserver, een lokale ftp server en norton antivirus 2005. Al deze processen heb ik een voor een uitgeschakeld maar geen resultaat.

Zodra ik me opnieuw aanmeld is het internet er weer. Het energie beleid van mijn netwerkkaart staat voor de zekerheid op "niet uitschakelen om stroom te besparen" maar omdat ik nog wel kan ftp'en en mailen lijkt me dat niet het probleem.

Het lijkt er dus op dat mijn poort 80 wordt geblokkeerd, iemand enig idee?

Gezien de aard van het probleem en dat aanmelden de verbinding herstelt lijkt me daar geen probleem. Ik moet ook even aangeven dat ik achter een sitecom router zit met de nieuwste firmware.

Omdat je geen provider noemt is het moeilijk iets te zeggen want er zijn incidentele providers die nog wel eens poort 80 " sluiten ".Is weliswaar incidenteel maar toch.

Provider is Chello. Weet je waarom ze poort 80 dan sluiten?

Ik zeg niet dat chello het nu doet maar ik weet vanuit het verleden dat men het wel gedaan heeft.Waarom ?
Mag je zelf invullen.

Maar goed,waarschijnlijk is dat nu niet de reden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan