Internet via andere computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpatrick

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Goedemiddag,
Tot nu toe werken we hier in huis met een router.
Dit willen we nu gaan veranderen,we willen de hoofd pc internet geven en dmv een 2e internet kaart internet laten doorstromen naar de andere computer,zodat er dus geen router meer tussenzit.

Hoe doe ik dit?

Groetjes Patrick

Dat kan door een cross-cable tussen de twee pc's te plaatsen. Maar dat heeft wel een nadeel hoor! De hoofd-pc moet dan altijd aan staan, anders heeft de tweede pc geen internet. Waarom wil je de router er tussen uit hebben? Als het om controle over de tweede pc gaat kun je ook andere wegen bewandelen.

erbicom zei:
Dat kan door een cross-cable tussen de twee pc's te plaatsen. Maar dat heeft wel een nadeel hoor! De hoofd-pc moet dan altijd aan staan, anders heeft de tweede pc geen internet. Waarom wil je de router er tussen uit hebben? Als het om controle over de tweede pc gaat kun je ook andere wegen bewandelen.

Cross cable wist ik.
Dat de hoofd pc dan altijd aan moet staan wist ik ook,dit is geen probleem.
Router moet ertussenuit omdat we er constant problemen mee hebben we zijn het gewoon zat. we hebben alles al geprobeerd om het goed te krijgen dus

Maar hoe gaat dat dan? ik sluit alles aan en doet hij het dan gelijk of moet ik wat instellen?

Dit was eigelijk mijn vraag.

:love:

Je zal opnieuw de (thuis)netwerkwizard moet volgen, als je XP hebt. je kunt dan aangeven welke pc rechtstreeks op internet zit en welke pc het internet moet krijgen van de andere pc. Maar is het niet handiger om de router(instellingen) weer goed te krijgen? Wellicht dat men je hier heel makkelijk kan helpen. En als de router echt stuk mocht zijn, heb je voor een paar tientjes een nieuwe. Uitdaging???

erbicom zei:
Je zal opnieuw de (thuis)netwerkwizard moet volgen, als je XP hebt. je kunt dan aangeven welke pc rechtstreeks op internet zit en welke pc het internet moet krijgen van de andere pc. Maar is het niet handiger om de router(instellingen) weer goed te krijgen? Wellicht dat men je hier heel makkelijk kan helpen. En als de router echt stuk mocht zijn, heb je voor een paar tientjes een nieuwe. Uitdaging???

Oke bijde pc's hebben windows xp dus dan zal de wizard niet al te moeilijk zijn.
Nouja we hebben al zoveel geprobeerd met die router,we zijn het echt gewoon zat.
We hebben de nieuwe netwerkkaart al gekocht en de cross kabel dus.

Maar als je die wizard start volgt alles vanzelf?

groetjes

Als het goed is wel ja, je "overschrijft" dan de oude netwerkinstellingen. Het zal dan in principe alleen om de tweede pc gaan, de eerste pc zal met de huidige instellingen wel blijven werken. Het maakt voor de (eerste) computer niet uit of hij internet krijgt van een router of rechtstreeks van het modem.

erbicom zei:
Als het goed is wel ja, je "overschrijft" dan de oude netwerkinstellingen. Het zal dan in principe alleen om de tweede pc gaan, de eerste pc zal met de huidige instellingen wel blijven werken. Het maakt voor de (eerste) computer niet uit of hij internet krijgt van een router of rechtstreeks van het modem.

Nee precies,dus als ik het goed begrijp moet ik alles gewoon aansluiten en alleen op de 2e pc de wizard voor thuisnetwerk laten draaien ofniet?

groetjes

Ja, dat kun je het beste doen. Wel vantevoren de tweede netwerkkaart in de eerste pc plaatsen en installeren en waarschijnlijk even rebooten. Dan de cross-cable aansluiten en dan de wizard draaien.

erbicom zei:
Ja, dat kun je het beste doen. Wel vantevoren de tweede netwerkkaart in de eerste pc plaatsen en installeren en waarschijnlijk even rebooten. Dan de cross-cable aansluiten en dan de wizard draaien.

Oke ik ga er nu aan beginnen,je hoort het zo.

alvast bedankt :thumb:

Ik heb het geprobeerd.

Ik heb de nieuwe netwerkkaart in de hoofd computer gezet en dit werkt allemaal.
de beide computers hebben we verbinding alleen heeft de 2e computer GEEN internet.
Ik heb de wizard voor thuisnetwerk uitgevoerd en naast ijn lan verbinding staat: Netwerkbrug.

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Bij eigenschappen op lanverbinding staat trouwens bij ip-adrs,standaardgateway enz <niet beschikbaar>

groetjes

Dit zijn de instellingen:

Computer MET internet:

Ip: 62.194.90.231
Subnet: 255.255.254.0
Gateway: 62.194.90.1

Computer ZONDER internet:

Ip: 169.254.224.44
Subnet: 255.255.0.0
Gateway: NIKS
Dns: NIKS

wat is het probleem

heb je voor pc2 aangegeven dat hij internet moet krijgen van een andere pc? dat heet een ad-hoc verbinding. kun je voor de rest wel op de andere computer de gedeelde schijven zien en benaderen? probeer anders de huidige netwerkverbinding te verwijderen en volg de wizard opnieuw. daarna eerst pc1 rebooten en daarna pc2 rebooten.

erbicom zei:
heb je voor pc2 aangegeven dat hij internet moet krijgen van een andere pc? dat heet een ad-hoc verbinding. kun je voor de rest wel op de andere computer de gedeelde schijven zien en benaderen? probeer anders de huidige netwerkverbinding te verwijderen en volg de wizard opnieuw. daarna eerst pc1 rebooten en daarna pc2 rebooten.

Nee?

Hoe laat ik mijn pc weten dat hij internet moet krijgen van de hoofdpc dan?
wat is een ad-hoc verbinding?
moet ik de wizard op pc1 waar het internet vanaf komt draaien?,of vanaf pc2 die het internet moet ontvangen?

Je moet de wizard draaien op pc2 (is dat ook een xp machine trouwens?) Daar kun je aangeven hoe de pc verbinding moet maken met het internet. Je kunt ergens in die wizard aangeven dat deze pc (pc2 dus) aangesloten zit op een andere pc (pc1) die al internet heeft. dat heet een ad-hoc verbinding (pc naar pc). Je start de wizard op en kiest eerst voor: Ik wil de thuisnetwerkinstellingen van deze computer bewerken/Volgende. Dan kies je voor:Een verbinding met een andere computer op het thuisnetwerk die zorg voor rechtstreekse toegang tot mijn internet-provider/Volgende. Wat daarna komt weet ik niet, ik zit nu op een laptop met win 2000 en daar is het anders. Maar ik denk dat je er wel uit komt. Let er ook op dat je voor beide computers dezelfde werkgroep ingeeft (b.v. mshome)
Succes!

erbicom zei:
Je moet de wizard draaien op pc2 (is dat ook een xp machine trouwens?) Daar kun je aangeven hoe de pc verbinding moet maken met het internet. Je kunt ergens in die wizard aangeven dat deze pc (pc2 dus) aangesloten zit op een andere pc (pc1) die al internet heeft. dat heet een ad-hoc verbinding (pc naar pc). Je start de wizard op en kiest eerst voor: Ik wil de thuisnetwerkinstellingen van deze computer bewerken/Volgende. Dan kies je voor:Een verbinding met een andere computer op het thuisnetwerk die zorg voor rechtstreekse toegang tot mijn internet-provider/Volgende. Wat daarna komt weet ik niet, ik zit nu op een laptop met win 2000 en daar is het anders. Maar ik denk dat je er wel uit komt. Let er ook op dat je voor beide computers dezelfde werkgroep ingeeft (b.v. mshome)
Succes!

klopt,dit heb ik vanmiddag gedaan,dan wordt er bij internet verbindingen een brug toegevoegd,dit wordt ook in de lan verbinding gezet.
maar dan staat er bij ip adres enz: <niet beschikbaar>

oja,beide pc's zijn met windows xp.
Vreemd ofniet?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan