internet via andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans_munnik

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
19
Hallo,
Ik heb 2 pc's verbonden met een netwerkkabel, 1e pc winXPpro, adsl modem (ethernet) 2e PC winXPhome.
Netwerk geinstalleerd zoals XP aangeeft. Alles functioneert, ik kan files en printers sharen e.d. maar kan op PC2 geen internet ontvangen via PC1.
Dit heeft het wel gedaan maar na het verplaatsen van de netwerkkaarten in PC1 naar een ander slot niet meer.
Heb ze al gedisabeld en eruit gehad en daarna na wat restarts opnieuw gemonteerd en het netwerk opnieuw opgebouwd maar helaas.
Er moet kennelijk ergens een vinkje verkeerd staan, iemand een dergelijk probleem al eens opgelost ??
Alvast dank voor het meedenken.
Hans
 
Na het disablelen en opnieuw plaatsen de drivers weer geinstalleerd?
Op de "Hoofd" pc het internet delen wel aangezet?
 
realtek card

Dit probleem is nog steeds niet opgelost maar ik ben wel wat stappen verder.
Enige maanden geleden zijn de netwerkkaarten verplaatst op het moederbord zonder deze vooraf softwarematig te deinstalleren. (Wist ik veel ??).
Nu doet de situatie zich voor dat bij het maken van een verbinding XP denkt dat er al een realtek #2 geinstalleerd staat en dus de realtek #4 niet wil accepteren.
Ik kan de #2 in het register vinden, maar er staan wel 10 of meer vermeldingen en ik heb geen idee welke er verwijderd zou moeten worden.
Is er een guru op dit forum met een goede tip.
Alvast hartelijk dank.
Hans Munnik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan