Internet via de buren

Status
Niet open voor verdere reacties.

zouwe053

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje, ik mag van de internetverbinding van ons buren gebruik maken als ik snel iets moet downloaden. Nu heb ik haar gebruikersnaam, wachtwoord, ssid etc allemaal gehad maar het lukt me niet om erop te komen. Moet zij nog iets instellen in haar livebox (orange/online) ???? Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen ????

alvast heeeeeeeeeeel erg bedankt !!

groet Cynthia

Hoi,

De verbinding met de buurvrouw is draadloos op een router of anders.

Modag

Hoi,

Modag

Hoi, kennelijk weet jij niet wat een livebox van Orange is?
Ik wel, maar zou niet weten hoe je de beveiligingsinstellingen op de modem/router moet wijzigen.
Wellicht is er een cd bijgeleverd die je kan gebruiken voor een 'volgend' apparaat dat je in het netwerk wilt onderbrengen.

Hoi,

Je kan er toch draadloos of bedraad op die live box dus als het draadloos zou zijn zou daar het probleem nogkunnen leggen of zie ik dit verkeerd.

Modag

Hoi,

Modag

Ja dat heb je helemaal goed, maar kennelijk weet je niet wat een livebox van Orange is want je vraagt of er verbinding is '... op een router'
Het feit dat het om buren gaan laat zich w.b. de verbinding wel raden, namelijk draadloos.
Vragen naar de bekende weg dus.
Mijn vraag aan Cyntia is vervolgens ook niet anders dan een zinvolle reactie om te kijken hoe die draadloze verbinding met die MODEM/ROUTER tot stand te brengen.

Mijn advies Modag ... houd je er nu even buiten. Dat helpt bij een snelle oplossing voor Cyntia ... écht!

Ommeren,
Jij bent hier niet om te bepalen wat andere gebruikers wel of niet zouden mogen doen.
Daar zijn moderators voor.
Ook al heeft hij er niet helemaal verstand van, zo kan hij wel leren.
Laat dat dus in het vervolg.

Ommeren,
Jij bent hier niet om te bepalen wat andere gebruikers wel of niet zouden mogen doen.
Daar zijn moderators voor.
Ook al heeft hij er niet helemaal verstand van, zo kan hij wel leren.
Laat dat dus in het vervolg.

Sorry, maar ik 'bepaal' niet; ik geef een advies!

En ook dergelijk "adviezen" zoals jij het noemt zijn niet gewenst.
Ik hoef hier ook geen verdere reactie meer op. Ga maar verder met probleem oplossen.

eh... waarom heb je de gebruikersnaam en wachtwoord van je buurvrouw nodig? Het lijkt me in dit geval handiger als ze jouw pc gewoon even aanmeldt op haar draadloze netwerk.
Dan krijg je ook geen conflicten doordat 2 pc's met 2 verschillende IP's gelijktijdig onder dezelfde naam willen aanmelden op het netwerk.

Dat dacht ik al dat ze mij moest aanmelden, maar hoe kan ze mijn pc zien dan op haar pc ??? (of is dit een hele domme vraag :confused: )

ze kan in netwerkcentrum gewoon een nieuwe pc aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan