internet via iemand anders draadloos netwerk (legaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Mijn ouders hebben internet via een draadloos netwerk (linksys) wel beveiligd. Hoe kom ik met mijn laptop via hun modem op internet. We zijn allebei bij dezelfde provider.

off topic:
ik heb net boute leuke en onbegrijpelijke forum uitspraken gelezen ergens te vinden op helpmij en ik heb me een kriek gelachen. Maar nu durf ik haast mijn vraag niet meer te stellen, bang dat er iets verkeerds in komt te staan. Ik heb heel langzaam getypt ik hoop dat het dan goed komt.

Erik

even de beveiligngscode vragen die ze gebruiken....die bij jou computer invoeren en het zou moeten werken.

Bij het netwerkcentrum moet je hun netwerk kunnen zien. Er zal dan beveiligd bij staan maar dan zal je bij hun de key moeten vragen. Vervolgens maakt hij zelf de verbinding als je hem daartoe opdracht geeft.

Laatst bewerkt:
Iemand anders had het er ook al over dat ik de code nodig had. Maar ik geloofde hem niet, ik dacht dat het ook op een makkelijker manier moest lukken. Makkelijker is dat ik de code niet hoef op te sporen die ik zelf heb ingebracht. Maar ik ga het proberen.

dank je:thumb:

Erik

:o Nog één vraagje over het zelfde onderwerp.
Moet ik de laptop elke keer opnieuw instellen als ik daar kom of is dat eenmalig. :confused:
Erik

Je kan aangeven dat je voortaan deze verbinding wil gebruiken.

off topic:
ik heb net boute leuke en onbegrijpelijke forum uitspraken gelezen ergens te vinden op helpmij en ik heb me een kriek gelachen. Maar nu durf ik haast mijn vraag niet meer te stellen, bang dat er iets verkeerds in komt te staan. Ik heb heel langzaam getypt ik hoop dat het dan goed komt.

Je mag ook wel sneller typen hoor. Ik kan best snel lezen.:p:D

[/Off topic]

Probeer de adressen: 192.168.1.1 of 192.168.2.1 eens. (dit moet je dan vanaf de pc/laptop van je ouders doen)
Hierdoor kom je in de instellingenpagina van de router en kan je als het goed is ook ergens de beveiligingssleutel lezen.

@bufnukkel dat is ook een goed idee. dank
En de andere heren natuurlijk ook bedankt, zo kom ik er wel uit.

Erik :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan