internet via inbelverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gizmo152

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
het is misschien een domme vraag maar voor alle zekerheid als ik via een inbelverbinding connectie maak met internet en ik sluit m'n pc af, is deze verbinding dan verbroken ?

als jij de computer uitzet ja...

ja....

maar in theorie kan de elktronica van je modem blijven hangen en de lijn openhouden.
maar bij een extern modem kun je de lampjes zien.
dus daar kun je op letten.

Als het goed is, wordt de modem bestuurd door je pc, en kan ie niet zelfstandig blijven werken.
Ik heb wel meegemaakt, dat een extern modem na afsluiten van de pc (tijdens het internetten afsluiten of crashen) de lijn open houdt, omdat ie van de pc geen opdracht krijgt om te sluiten.

Tip: zet de pc en de voeding van de modem op een verleng-tafel-stopkontakt met schakelaar.
Na afsluiten van de pc zet je pc, monitor, speakers, printer, scanner, modem etc. in 1 keer spanningsloos.

ok, maar normaal gezien is ie dus uitgeschakeld?
't is namelijk geen pc van mij

Laatst bewerkt:
het is misschien een domme vraag maar voor alle zekerheid als ik via een inbelverbinding connectie maak met internet en ik sluit m'n pc af, is deze verbinding dan verbroken ?

waarom zou je verbinding met internet willen hebben als je het internet niet gebruikt? Als ik je goed begrijp

2006 tot heden...ik denk dat deze vraag wel opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan