Internet via kabel lukt niet; via wireless wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
115
Ik heb een kabelabo van @Home, die via een Netgear router wordt verdeeld over de laptop (wireless) en de pc (met kabel). Ik heb op beide computers Windows XP, op de pc zelfs een verse install gisteravond. Ik heb de firewall (van Asus, via de software van mijn moederbord) al uit gezet, maar dit helpt niet.

Het probleem is dus dat ik via wireless wel verbinding kan krijgen, maar via de kabel niet. Voordat ik Windows opnieuw installeerde kon ik wel gewoon via de kabel op internet, net na het installeren van Windows lukte het wel, maar nadat ik enkele Windows-updates had geinstalleerd en de drivers voor mijn moederbord (en ethernetkaartje) niet meer. Via de laptop heb ik al langer problemen om via de kabel verbinding te krijgen, daar is al lang geen nieuwe Windows meer op gezet, maar internet via de kabel lukte spontaan niet meer. Maar via wireless lukt het dus vreemd genoeg wel.

Als ik verbinding wil maken via de kabel breekt Firefox het meteen af en zegt ie direct dat er geen verbinding te maken is. Ik kan ook niet in de router komen via www.routerlogin.com, terwijl ook dat voorheen goed lukte.

Iemand een idee?
 
Krijg je wel een ip-adres toegewezen?
start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig

En wanneer je je netwerkkaart in windows eens helemaal de-installeert en de pc daarna op nieuw opstart?
Dan moet ie je netwerkkaart opnieuw gaan installeren, misschien helpt dat.
Dan kun je misschien de drivers installeren die je in het begin gebruikt hebt bij je herinstall van windows?

(Ik neem aan dat de kabel die je gebruikt in elk geval goed is)
 
De kabel is goed, die ligt er al jaren. Maar ik zal dit straks thuis eens proberen, zit nu op mijn werk. :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan