internet via linksys router problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

calibra24

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2002
hallo mede internet'ers

ik heb zojuist een linksys router gekocht een wrt54g
nu wil ik hem aansluiten via een terrayon kabel modem
ik krijg een ip adres als ik in de status kijk en dat is een 62.45.152.11 ip dus het is een echte maar als ik op internet ga krijk ik geen internet pagina's te zien niet op me laptop als de vaste computer de terayon modem hoeft niet inte bellen of zoiets het is een permanente lan verbinding zonder ww en inlognaam.

weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik denk dat je in de setup van je router even mac adres moet klonen en dat hij het dan doet

Wat je eens zou kunnen proberen is om te kijken of je vanaf de computer wel ip-adressen kunt pingen.

Probeer bijvoorbeeld eens : ping 212.204.228.112
Als dat wel lukt heb je een dns-probleem blijkbaar. Het is dan even zaak op je computer de dns-servers van je provider in te vullen, die staan als het goed is wel in je router-menu, en anders moet je ze even opzoeken met ipconfig /all als je direct aan het kabelmodem hangt.

Ik ga er vanuit dat je wel gewoon op het routermenu enzo komt, dat je ook je router kan pingen enzo.

Succes

En van wie krijg jij internet.
Bij @home moet je je cc of cp of co nummer invullen.
Bij chello moet je je mac adres clonen.
Dus geef eens een beetje informatie.

Bedankt voor jullie reacties allemaal ik heb de fimware geupdate van de router en dat fixte het, weet niet wat er precies aan de hand was ..mischien een corrupte firmware installatie ofzo:confused: maar hij doet het nu.

hartelijk dank allemaal:thumb: ...zal de vraag nu als opgelost posten.:D

Met vriendelijke groet.
pascal valkhof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan