Internet via netwerk/ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

windge

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2001
Berichten
7
Ik heb sinds kort ADSL d.m.v. een ethernet-modem. Ik heb een netwerk (W2K) waarin de server dienst doet als DC, DHCP, DNS en Print-server. Aangesloten op een HUB heb ik 3 werkstations. De ADSL router heb ik een (gereserveerd-ip address gegeven uit de reservations van DHCP. De aansluiting van WAN op de HUB geeft geen toegang tot het internet. Wie kan mij helpen?
 
Ook iets draaien als een proxy of het ingebouwde ICS van microsoft?
 
Nee ik heb geen Internet Cobnnection Sharing aanstaan en er is ook geen Proxy aanwezig
 
Mijn bedoeling van internetten via ADSL met behoud van functionaliteit van netwerk (lees domein), zoals policies, netwerkschijven en scripting tijdens aanmelding. Hiernaast via de gateway (ADSL-router) kunnen internetten met alle cliënts.
 
Zoiets heb ik thuis nooit opgezet dus dan maar uit de werkpraktijk:

Zorg dat je nog een pc krijgt. Installeer daar een proxy programma op en hang die na de adsl modem en voor de PDC (die proxy krijgt dan 2 netwerkkaarten)
 
Ja, ik weet wel dat dit op zo'n manier zou kunnen werken, maar dan moet ik nog meer hardware aanschaffen. ISA server software van MS is hierin erg goed. Ik probeer echter een oplossing zonder extra hard- en software te vinden. Mario in ieder geval bedankt voor de tips.
 
Zonder hard- of software zal het in mijn ogen niet gaan werken. Je nl iets nodig wat het internet deelt.

Ook al wil je geen hardware aanschaffen denk toch eens na over een router
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan