internet via proxy

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudjeh

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
ik kan op mijn werk niet op andere websites dan toegestaan. dit komt door de proxy server. hoe kan ik dit omzeilen, zodat ik toch kan internetten??

Je internet opties kan je instellen dat je zonder proxy werkt.

Open de browser.
Kies in het menu "extra" dan "internet-opties"
Selecteer het tabblad "verbindingen"
Klik op de knop "lan-instellingen"
Nu mag alleen de eerste keuzemogelijkheid aangevinkt staan : "Instellingen van de Internet Explorer automatisch overnemen".

Geplaatst door JeroenE
Je internet opties kan je instellen dat je zonder proxy werkt.

Open de browser.
Kies in het menu "extra" dan "internet-opties"
Selecteer het tabblad "verbindingen"
Klik op de knop "lan-instellingen"
Nu mag alleen de eerste keuzemogelijkheid aangevinkt staan : "Instellingen van de Internet Explorer automatisch overnemen".

Denk dat dit niet gaat lukken. Waarschijnlijk ook in een netwerk, en dan kan alleen de systeembeheerder dit doen.

ik kan het wel uitvinken, maar dan werkt het internet helemaal niet meer!

Dan denk ik niet dat je veel zal kunnen veranderen.
Probeer eens op de server van de firma te geraken, daar zal je, mits de nodige bevoegdheden, wel wat kunnen doen.
Wel eerst checken wat er gaande is.

Geplaatst door ruudjeh
ik kan het wel uitvinken, maar dan werkt het internet helemaal niet meer!

Dat is dus uiteraard het probleem. Vraag eens heel beleefd en voorzichtig aan de beheerder, dat hij bepaalde site's, waar jij naar wil surfen, vrij geeft. Maar....

Geplaatst door ruudjeh
ik kan op mijn werk niet op andere websites dan toegestaan. dit komt door de proxy server. hoe kan ik dit omzeilen, zodat ik toch kan internetten??

Het zal niet voor niks zo zijn dus overleg met je werkgever of systeembeheerder.

het zit zo : Mijn moeder heeft een eigen zaak. Ze heeft daar vorige week een nieuw kassa systeem gekregen met internet erop. Maar ze kan alleen naar de sites die zijn toegewezen door die proxy server. Daarom wil ik dit dus omzeilen zodat ik wel volledige toegang heb.

Wie beheert die proxyserver? Aan diegene vragen of je volledig toegang mag.

Het zal niet voor niets zo ingesteld zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan