internet via router wordt verbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

avhkj

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Ik heb een belkin 4 poorts router, gewoon met een kabel. Herop zitten aangesloten; 1 pc op winxp, 1 laptop op vista en 1 pc mac osx 10.5.4. De pc's zien elkaar en ik kan ook bestanden uitwisselen maar sinds de aansluiting van de mac op de router valt elke keer de internetverbinding weg. Door de router te herstarten is het probleem dan voor een tijdje veholpen. Ik heb al geprobeerd de firmware van de router te updaten maar dat lukt niet. De router is nu 5 jaar oud. Alles werkt naar behoren zolang de kable van de mac er maar niet in zit.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

Misschien staat er op de router ingesteld dat er maar bepaalde ip-adressen in mogen, zodra de nieuwe (mac) comuter erop komt denk hij dat het een soort (inbreker) is en verbreekt hij de verbinding met internet.

Anders weet ik het ook niet.

router

Beadnkt voor het meedenken. Nee dat is niet zo, er zijn geen adressen in de router ingesteld. Ik had zitten denken zou het aan de firewall van de mac kunnen liggen die heb ik nu aanstaan met sommige programma's als uitzondering. Zou ik daar de router misschien aa toe moeten voegen, en zo ja hoe dan?

Daat zou het best eens aan kunnen liggen.

Welke firewall???

Meestal kun je uitzonderingen maken, daar selecteer je ip-adres en dan het adres van de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan