Internet via Router

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik heb een i-mac met os9.2. Ik krijg het niet voor elkaar om deze op internet te krijgen.
Er is een router waar ik normaal een Windows pc aan hang (en internet doet het direct).
Welke instellingen moet ik nog doen op de apple?
Ik heb bij de TCPIP instellingen gekeken, maar dan??

Als ik eens wist hoe ik dat voor elkaar kan krijgen :-)
Als je onder regelpanelen kiest voor TCP-IP, heb je een keuze uit 3 onderdelen, maar daar staat niet iets van automatisch verkrijgen van ip-adres

idd

regelpanel tcp/ip
op ethernet zetten en op dhcp.
Moet er staan.
En dan eff wachten dan moet hij een ip krijgen zoniet doe iets wat bij een mac niet zou moeten herstarten.
Veel ervaring met mac heb ik niet maar kabelinternet werkt met dhcp volgens deze stappen wel dus moet een router ook zo werken.

suc6

Wat meer info

Regelpanelen - TCP-IP - Ethernet - DHCP (daar ben ik nu).

DHCP Client-id (is leeg)
IP-adres: 169.254.203.226
Subnet: 255.255.0.0
Routeradres: 169.254.203.226
Naam serveradres: 224.0.0.251

Even voor de volledigheid, het ip-adres van mijn router is: 192.168.1.1 (om te kunnen configureren).
Als de router IP-adressen uit gaat delen, dan zijn dat de volgende adressen (ik noem even het adres van mijn Windows desktop en Windows laptop):
192.168.1.10
192.168.1.11
Dus als het goed is moet de Apple nr. 12 krijgen. Ik zie niets dat er op lijkt en het activiteitenlampje op de router (onder de kabel die naar de apple gaat) doet ook niets.

Ga ik donderdag even doen inderdaad. Maar het blijft vreemd dat ik van die rare ip-adressen krijg, misschien komt het doordat ik ook heb geprobeerd om achter het DHCP Client-id, het ip-adres van de router te zetten. Misschien dat ie daarvan zelf iets heeft verzonnen.
Ik zal eens een nieuwe kabel proberen, wie weet.

was inderdaad de kabel :-)
opgelost dus, thx voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan