internet via stopcontact

Status
Niet open voor verdere reacties.

pke2405

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2007
een moeilijke vraag (misschien) omdat ik zeer weinig informatie heb...

gaat over een pc van een vriendin, die ver weg woont, waardoor het niet zo evident is om eens snel te gaan kijken, daarom probeer ik het eerst eens hier...

- ze heeft een pc met internetaansluiting via stopcontact
- ze koopt een laptop met Vista
- plugt de internetaansluiting aan op de laptop, maar heeft geen internet

kan iemand hier al iets mee? Dingen die ze eventueel eens zouden kunnen nachecken?

Bedankt!

Het is natuurlijk niet letterlijk zo dat je internet over je stopcontact binnenkomt...
Althans, ik neem aan dat je netwerk via stopcontact bedoeld? Dan is er uiteraard een
router nodig om de boel aan het werk te krijgen... Inderdaad dus iets meer info ja! :)

Het is natuurlijk niet letterlijk zo dat je internet over je stopcontact binnenkomt...
Althans, ik neem aan dat je netwerk via stopcontact bedoeld? Dan is er uiteraard een
router nodig om de boel aan het werk te krijgen... Inderdaad dus iets meer info ja! :)

Inderdaad netwerk via het stopcontact...
het boeltje werkt perfect bij de pc, maar nu heeft ze dus een nieuwe laptop en gewoon de kabel (die uit het stopcontact komt :)) versteken van de pc naar de laptop blijkt dus niet te lukken. Nu blijft ze verder surfen op de oude pc...

Ik ken niets van netwerken via het stopcontact, maar blijkbaar moet je de netwerkverbinding in dat geval niet handmatig configureren, maar gaat dit vanzelf? In dit geval gaat er blijkbaar toch iets fout.
Of kan het te maken hebben met de firewall of zo?

nog wat meer info...

modem telenet -> modem verbonden met electriciteitsnet -> eerste verdiep -> electriciteitsnet verbonden met router -> router verbonden met pc.

- kan het zijn dat er nog instellingen moeten gemaakt worden in de laptop zodat de router herkend wordt?

- kan de firewall er voor iets tussen zitten?

Zit het ene stopcontact misschien op een andere 'groep' dan de andere?
Probeer eens 2 stopcontacten die dicht bij elkaar zitten

Hallo, voor een leek als ik, vraag ik me af wat dat precies inhoud, internet via stopcontact? Heeft men het hier over een stroom stopcontact of over een isdn/adsl stopcontact?

Je hebt 2 apparaten die doe je met de stekker in het stopcontact.
Dan doe je een netwerkkabel in dat apparaat die je doorlust met je computer.
Vervolgens heb je dan via het stroomnet een verbinding naar de andere plaats toe waar het andere apparaat staat.

Je hebt 2 apparaten die doe je met de stekker in het stopcontact.
Dan doe je een netwerkkabel in dat apparaat die je doorlust met je computer.
Vervolgens heb je dan via het stroomnet een verbinding naar de andere plaats toe waar het andere apparaat staat.

je hebt dus 2 pc's of laptops nodig als ik het goed begrijp? ik heb dus boven geen internet en zoek een manier voor (veilig) internet boven zonder dat ik een kabel langs de trap omhoog moet leggen. draadloze router vind ik te link met internet bankieren.

je hebt dus 2 pc's of laptops nodig als ik het goed begrijp? ik heb dus boven geen internet en zoek een manier voor (veilig) internet boven zonder dat ik een kabel langs de trap omhoog moet leggen. draadloze router vind ik te link met internet bankieren.

ja, dat is een goede manier!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan