Internet via USB stick van KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

tammylovey

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Hallo,

Mijn ouders hebben internet van KPN. Daarbij hebben ze een modem en een USB stick gehad om internet op aan te sluiten. Zij hebben een PC en een LAPTOP (Toshiba).

Op de PC is de connectie perfect met de USB aansluiting. Maar als je de USB aansluiting uit de PC haalt en deze gebruikt voor de LAPTOP wil dit niet werken, terwijl dat wel altijd het geval is geweest. :shocked:

Van de 1 op de andere dag was de verbinding van internet weg. Hij geeft aan dat hij beperkte internetverbinding heeft. Maar internet werkt niet, signaal is wel goed :confused:

Nu heb ik al twee keer geprobeerd om aansluiting te herinstalleren en 2x zijn ze succesvol geweest. Maar op het moment dat de Laptop weer uit is geweest en de volgende dag opnieuw wordt gebruikt, is de verbinding weg.:mad:
Weet iemand hier een oplossing voor?

Dikke kus,
Tammy

De laptop krijgt geen of een verkeerd IP-adres toegewezen. Daardoor heb je Beperkte verbindingsmogelijkheden. Om dit te verhelpen ga je naar:
Start - Configuratiescherm - Netwerkverbindingen - Rechtsklik op de draadloze verbinding - Eigenschappen - Internet Protocol (TCP/IP) - Eigenschappen - Automatisch een IP-adres laten toewijzen aanvinken. Daarna je computer opnieuw starten. Dan zou alles weer moeten werken.
Groeten,
Martin

Helaas pindakaas

Bedankt voor de tip, maar helaas heeft het niet geholpen.
Alles stond al op automatisch toewijzen.

Bij verbinding herstellen geeft hij ook aan dat hij geen verbinding kan maken.
Maar als ik naar de signaalsterkte kijk geeft hij ruim 75% aan.

Misschien iets anders waar ik naar kan kijken, zodat ik de verbinding tot stand krijg?
Kreeg wel van mijn vader te horen, dat het is gebeurd nadat ze van KPN een nieuwe modem hebben ontvangen met installatiecd. Misschien dat het daarmee te maken heeft?

Netweradres verkrijgen

Hallo,

Ik heb de KPN gebeld om de verbinding over te laten schakelen op een andere poort. Sinds dit gebeurd is, loopt de verbinding op de PC velen malen beter.

Op de laptop echter geeft hij in ene aan dat hij het netwerkadres niet kan verkrijgen. Heeft iemand hier nog een oplossing voor?

dikke kus,
tammy

Probeer die USB stick op de laptop eens opnieuw te installeren.

Stop de stick in een vrije usbpoort. Ga naar apparaatbeheer en verwijder hem daar. MOcht windows vragen om de stuurprogramma's te verwijderen doe dat ook. Haal de stick uit de laptop. Start opnieuw op en doe daarna de stick er opnieuw in.

Als het goed is gaat windows de stick opnieuw installeren.

al geprobeerd but thanks

hey petje,

Dat heb ik al reeds gedaan.
Zodra de medewerker van KPN het signaal via een ander kanaal heeft laten begeleiden, heb ik de laptop voorzien van een gehele nieuwe installatie van usb stick en internet (wel eerst de oude weggehaald natuurlijk).
nadat ik de usbstick opnieuw had geinstalleerd, kon ik de internetinstallatie via de cdrom uitvoeren. Hij blijft nu alleen hangen op het feit dat hij geen netwerkadres kan verkrijgen.
Dat is het probleem op dit moment gaande.

Nog even en ik sta op het punt dat ding het raam uit te gooien.
Ben er nu al 3 weken mee bezig, grrr :mad:

dikke kus,
tammy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan