Internet via VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelheman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2013
Goede dag, ik heb de volgende uitdaging:
voor mijn werk reis ik veel maar wil graag via mijn thuis netwerk internetten als ik aangesloten ben op gratis wifi verbindingen.
nu heb ik op mijn desktop computer een vpn server opgezet in Windows 7. tevens heb ik de poort forwarding aan gezet in mijn Ziggo modem (poort 1723). Dit werkt denk ik goed aangezien ik verbinding kan maken met mijn server via het internet. tevens krijg ik een Ip adres van mijn thuis DHCP Server (dit is te herkennen aan mijn ip adres). het subnet mast staat op 255.255.255.255 en de default gateway staat op het zelfde ip adres als wat deze verbinding heeft gekregen (hier heb ik mijn vraagtekens bij).

Nu het probleem. als ik verbonden ben met deze VPN kan ik niets meer, ik kan mijn eigen ip pingen maar dat van mijn modem niet, en ook niet van mijn file server. het is net alsof ik niet uit mijn VPN Server naar buiten kom.

Iemand enig idee hoe ik deze deling tot stand kan brengen.

Alvast bedankt

Roel Heman

ik weet er zelf niet al teveel van maar zover ik weet mag het subnet mask niet op 255.255.255.255 of 0.0.0.0 zijn. 255.255.255.254 mag wel.

ja dat lijkt mij ook niet goed te zitten, aan de andere kant worden alle verbindingen op deze manier doorgestuurd naar het eigen IP adres wat tevens ook de default gateway is.

Heel erg bedankt voor het mee denken Alain, jammer genoeg is dit een howtogeek voor Linux systemen en mijn desktop welke thuis achter blijft draait op windows 7. ik zoek dus de methode om dit te doen in Windows 7

volgens je hier aanhaalt heb je gewoon een vpn adapter ingesteld om een VPN server op te starten moet je een server besturingsysteem hebben met vpn server zoals windows server 2003,2008,2012 heeft of je moet beroep doen op betaalde vpn services.

dit is niet mogelijk om te doen op de client side.
de adapter is gewoon om verbinding te maken naar de server .

allemaal goed en wel maar , dit werkt niet zo goed als server bassed vpn nuja valt natuurlijk te proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan