internet via wireless connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryuito

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
Op dit moment kan ik niet via de interner explorer een website openen, zelfs mijn router(192.168.2.1) is niet te benaderen.
Ik heb een Fulitsu/siemens amili li1718 (windows vista home premium) laptop en een usrobotics maxg wireless router.
Als ik met de laptop van mijn zoon, die een ander merk laptop heeft maar wel dezelfde configuratie , ga kijken op de router dan zie ik daar twee clients, nl de laptop van mijn zoon die als type wireless staat, en de laptop van mij zelf, die echter als WIRED staat geregistreerd op de router.
Ik kan vanaf mijn laptop wel pingen naar mijn router en zelfs door mijn router naar bv www.google.net, maar een site oproepen, ho maar.
Verbinding al gereset, opnieuw gemaakt, router gereset => geen result

Wat is er aan de hand ?

Zelf minder verstand van wireless verbindingen maar ik zou toch het volgende even proberen. Sluit je laptop via kabel aan op de router ipv wireless. Dan ziet de router de laptop als locale pc (ofzoiets) zodat je iig 192.168.2.1 kan benaderen. Log dan in op de router en wijzig dan de instellingen voor wireless connection. Bijvoorbeeld een nieuwe wpa2 key invoeren. Let op: beide laptops moeten dan weer met de nieuwe key worden ingesteld. Misschien nog handig om een backup van de routerconfiguratie te maken, just in case;) Ik hoop dat je hier wat aan hebt want verder gaat mijn kennis met wireless ook nie.
Groeten

Welkom bij Helpmij.nl

Vraag verplaatst. Je wordt er vanzelf heengebracht door de link in de e-mail.

Mijn internetverbinding doet het wel weer maar valt zeer regelmatig weg. Als ik dan op opnioeuw de verbinding maken dan is ie er weer. Wat hier van de oorzaak is, weet ik nog niet, maar wellicht iemand die dit leest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan