internet wachtwoord afschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xvilo

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
492
hoi,
ik heb zelf een macbook pro en mijn neefje heeft een ipod touch 4g.

mijn neefje wil altijd heel erg graag draadloos internet op zijn ipod hebben.
en hij mag van mij het wachtwoord niet.

nu heeft hij helaas ontdekt dat je via
airport->draadloosnetwerk selecteren->ander netwerk-> [het netwerk waar je mee bent verbonden].

dan zie de ***** van je wachtwoord als je dan op "toon wachtwoord" klikt zie je het ingevulde wachtwoord.

hoe kan ik dit instellen dat hij dat niet zo aangeeft?
 
Helaas kun je dat niet instellen, als hij in de sleutelhanger toegang kijkt onder de verbinding met jouw router en hij vult het beheerders wachtwoord in van zijn machine, dan ziet hij ten alle tijde het wachtwoord. Helaas maar het is niet anders. Dit is in zo verre een nadeel dat je dus wachtwoorden kan zien. Mac gaat er niet van uit dat dit een probleem is omdat een Mac over het algemeen niet word gebruikt door meerdere personen. Ik weet niet of hij op zijn iPoud touch een gebruikers profiel in kan stellen, dan zou je bij hem een tweede gebruiker kunnen aanmaken met weinig rechten. Dan is dit probleem voorbij. Dan mag hij het namelijk niet want dan moet hij het wachtwoord van de hoofdgebruiker in vullen. En die heeft hij dan niet.

Ik begrijp alleen niet waarom het zo vervelend is om het wachtwoord van Internet weg te geven, je verleent hem wel toegang tot internet, ik neem dus aan via een draadloze router maar hij mag het wachtwoord niet weten?

grtjs jjw
 
ik heb het wel eens gezien.

namelijk bij een vriend van mijn vader had het zelfde probleem en heeft het ook kunnen weg halen.
alleen weet hij niet meer hoe hij dat had gedaan
 
@Frankwannet, misschien wil je mij ook een mail zenden, ik ben erg nieuwsgierig.

grtjs jjw
 
@jjw:Was een moderator aktie.

Edit;Maar even kleurtje gegeven.
 
Laatst bewerkt:
@Frankwannet, ik dacht misschien heb je hem een truck gestuurd per mail, vandaar mijn vraag aan jouw.

grtjs jjw
 
Helaas zal dit in mijn ogen niet werken, neefje lief kan altijd dan weer op "wachtwoord" drukken om het te voorschijn te toveren. En zo niet, dan is er helaas altijd nog de sleutelhanger toegang.

Natuurlijk als er wel een manier is dan leer ik hem ook graag.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan